چه رفتار‌هایی خانم‌ها را از ازدواج منصرف می‌کند؟

6041b0858223a_2021-03-05_07-46

یک جامعه شناس گفت: یکی از عواملی که می‌تواند دختران را از ازدواج منصرف کند، ترس از دست دادن آزادی‌هایشان است.

همه دوست دارند بهترین و ایده آل‌ترین فرد قدم به زندگیشان بگذارد. خانم‌ها همیشه مردان مهربان را ترجیح می‌دهند. مردی که ضمن حفظ صلابت و قدرت مردانه، با همسر و بچه هایش مهربان باشد و بتواند خیلی راحت در خانواده حرف بزند و خانمش هم با او راحت صحبت کند. در هر شرایطی بتوان روی حمایت شوهر حساب کرد. البته خانم‌ها، مرد بسیار احساساتی را نه ظاهرا و نه باطنا هم نمی‌پسندند. دوست دارند همسرشان ویژگی‌های مردانه داشته باشد و لوس نباشد. خانم‌ها یک مرد واقعی و با احساسات مردانه را ترجیح می‌دهند به یک مردی که گاهی احساساتش شبیه احساسات خانم‌ها است و خیلی زیادی لطیف می‌شوند.

در همین رابطه مریم سادات ظهوریان، کارشناس و فعال فرهنگی و جامعه شناس گفت: انسان یک موجود اجتماعی است و دختر‌ها از زمانی که متولد می‌شوند، اولین موقعیت اجتماعی آن‌ها خانواده‌شان است. زمانی که بزرگ شده و وارد عرصه‌های اجتماعی بیشتری می‌شوند؛ می توانند در خانواده یا فضای اجتماعی مثل شامل مدرسه، دانشگاه و فضای کارو… جایگاهی را داشته باشند.

وی در ادامه گفت: زن ها از یک منزلتی برخوردار هستند و یک طبقه و جایگاهی را در جامعه برای خود در نظر می گیرند. وقتی دختر‌ها تحصیلات دارند و وارد فضای جامعه می شوند، حریمی دارند و در قبال خود، خانواده، اجتماع و موقعیت کاریشان تقیداتی دارند.

چه رفتار‌هایی دختران را از ازدواج منصرف می‌کند

ظهوریان گفت: یکی از عواملی که می‌تواند دختران را از ازدواج منصرف کند، ترس است. دختران ترس این را دارند که اگر ازدواج کنند، ممکن است محدودیت‌هایی برایشان ایجاد شود و موقعیت‌هایی را از دست دهند.

وی افزود: دختران در زندگی شخصی خود مسئولیت‌هایی دارند و وقتی که یک زندگی جدید را آغاز می‌کنند، باید وظایفی، غیر از وظایف قبلی خود متقبل شوند و از این موضوع می‌ترسند که تمام وقتشان را بگیرد یا محدودیتی ایجاد شود.

این جامعه شناس گفت: دختران باید به این نکته توجه داشته باشند که مسئولیت‌های گذشته آن‌ها، سر جای خود باقی هستند و با یک برنامه ریزی درست می‌توانند به همه کار‌هایشان بپردازند. شاید دختری در محیط خانواده از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، اما در زندگی مشترک از جهت اخلاقی، عرفی و قانونی بازخواست شود، به همین خاطر این جزء ترس‌هایی محسوب می‌شود که ذهن فرد را در بهترین حالت ممکن درگیر کند.

وی در ادامه گفت: یکی از عواملی که دختران از ازدواج گریزان می‌شوند، ترس از این است که مدام از سوی همسرشان زیر ذره بین قرار گیرند و آزادی‌شان محدود شود و تحت کنترل باشند.

این جامعه شناس با بیان اینکه باید ویژگی‌های مثبت زندگی مشترک را ببینیم، تصریح کرد: همه مسائل در زندگی مشترک باید به صورت برابر و پنجاه پنجاه باشد. یعنی مسئولیت‌ها، بر دوش یک نفر نباشد و به عنوان مکمل از طرف مقابل برای حل مشکلات استفاده کنیم.

وی افزود: ممکن است دختر یا پسر قبل از شروع زندگی مشترک، مشکلات خود را به تنهایی حل می‌کردند. اما در زندگی مشترک باید مشارکت حس شود و در مجموع محدودیت در آزادی‌ها و مسئولیت سنگین می‌تواند از عوامل ترس دختر‌ان به شمار آید.

کدام رفتارهای مردان، زن‌ها را عصبانی می‌کند؟

وی تاکید کرد: شاید نتوان به صورت صد درصد این عوامل کلافگی زنان را گفت، زیرا به فرهنگ و نوع زندگی که مرد در گذشته تجربه کرده است و یا زنانی که در اطرافش بوده اند می تواند تأثیرگذار باشد.

وی گفت: ممکن است دختر عمه، خواهر، مادر و … یک ذهنیتی در پسر ایجاد کنند و پسر تصورش بر این باشد که باید، زن را در محدودیت‌ قرار دهد. معکوسش هم وجود دارد، زن در خانواده ای بزرگ شده است که اعضای آن وظیفه شناس بودند و هر کدامشان طبق اصول و وظایف خودشان زندگی می‌کردند.

این جامعه شناس در ادامه گفت: وقتی این دو فرد با یکدیگر مواجه می‌شوند یک پیچیدگی ایجاد می‌شود. مرد با یک پیشینه و زن هم با یک پیشینه دیگر وارد رابطه شده اند. این پیشینه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و ممکن است اختلافاتی را به همرا بیاورد. بهتر است قبل از ازدواج این پیشینه‌ها بررسی و حل شوند.

وی ادامه داد: زمانی که یک مرد دائم، همسرش را کنترل می‌کند و زیر ذره بین قرار می دهد و به او می‌گوید تو، قدرت پردازش فکری نداری و من مدام باید پشت سر تو باشم تا بتوانم غلط فکری و عملی تو را بگیرم؛ شاید در کوتاه مدت آزار دهنده نباشد، اما در دراز مدت قطعاً برای زن می‌تواند آزار دهنده و کلافه کننده باشد. به خاطر اینکه انسانیت و افکار انسانی او را زیر سؤال برده است.

وی افزود: اینکه دختر فکر کند که اگر من وارد زندگی شوم، دیگر فضا‌های خصوصی خود را از دست خواهم داد، می‌تواند یکی از عوامل ترس دختران از ازدواج باشد.

وی در ادامه گفت: اینکه مردی لحظه به لحظه زنش را دنبال و او را کنترل کند یا سخت گیری‌های افراطی داشته باشد، می‌تواند برای زن آسیب زننده باشد.

ویژگی مرد‌های ایده آل

ظهوریان از دیدگاه اجتماعی گفت: اولین و مهمترین نکته این است که یک زن، دیده شود. وقتی ما یک زن را محور قرار دهیم و بسیاری از مسائل را از دیدگاه او ببینیم، اگر قرار باشد که تغییری در افکار زن داده شود تغییر مشورت آمیز است نه تغییر تحکمی.

وی افزود: مرد یک چارچوبی را برای زندگی خودش در نظر گیرد که کسی وارد چارچوب حریم خانواده نشود. خانواده در درجه اول، خودش و همسرش است و بعداً فرزندان وارد این چارچوب می‌شوند.

وی گفت: گاهی اوقات ما می‌بینیم که این کلمه غیرت هر چند که زیبا است، اما در جای درست به کار نمی‌رود و باعث حساسیت بعضی از افراد می شود. غیرت به این معنا است که زن همسر خود را یک تکیه گاه و ستون و امنیت برای خود در مواقع حساس ببیند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

گردشگران خارجی را با قیمت‌های مناسب به ایران برمی‌گردانیم

ج مارس 5 , 2021
رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران می‌گوید: قرار است با سفرنامه‌های جذاب و قیمت‌های مناسب، شرکت‌های گردشگری و توریست‌های خارجی را دوباره به ایران برگردانیم. به گزارش خبر فوری، طبق آخرین اعلام سازمان جهانی گردشگری (WTO) بحران بی‌سابقه کرونا در سال ۲۰۲۰ سفر گردشگران را در سطح جهان با بیش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000