علت کاهش اهدای خون در پاندمی کرونا/مشارکت بی سابقه بانوان

علت کاهش اهدای خون در پاندمی کرونا/مشارکت بی سابقه بانوان

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، در ارتباط با وضعیت ذخیره خون و فرآورده های خونی در کشور و همچنین اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا، توضیحاتی ارائه داد.

بشیرحاجی‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در منطقه مدیترانه شرقی از جمله ایران، بیشترین علت کاهش ذخایر خونی، ترس اهداکنندگان از ابتلاء به کرونا است، گفت: در تمامی مراکز اهدای خون ایران، بالاترین پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود. همچنین سازمان انتقال خون جهت جلوگیری از شلوغی هنگام اهدای خون، اقدام به ارتقا سیستم نوبت‌دهی آنلاین خود کرده است.

وی ادامه داد: ذخایر خونی در برخی از کشورهای منطقه تا ۷۵ درصد نسبت به زمان مشابه در سال پیش کاهش داشته است. این میزان کاهش در یکی از استان‌های کشورهای آسیایی تا ۶۷ درصد بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: نرخ کاهش اهدای خون در ایران، در بالاترین حد به میزان ۳۵ درصد در اسفند ۱۳۹۸ رسیده بود که مشابه کشورهای پیشرفته مانند کانادا و آمریکا بوده است.

حاجی‌بیگی با بیان اینکه آمارها در جهان و ایران نشان از مشارکت بیشتر زنان اهداکننده خون در دوران پاندمی کرونا است، گفت: افزایش نرخ مشارکت بانوان اهداکننده در ایران در ۹ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: میزان اهداکنندگان بار اول در ایران در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش ۴.۵ درصدی داشته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران تأکید کرد: جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که تزریق پلاسمای بهبودیافتگان کرونا با تیتر بالای آنتی‌بادی در مراحل اولیه بیماری (در سه روز اول)، می‌تواند نتایج ثمربخشی در کاهش پیشرفت بیماری در مبتلا به کرونا داشته باشد.

حاجی‌بیگی بیان کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا نیز استفاده از پلاسمای غنی از آنتی‌بادی را محدود به استفاده در مطالعات بالینی و مراحل اولیه بیماری (ترجیحاً سه روز ابتدایی بیماری) یا بیماران دارای بیماری زمینه‌ای که منجر به نقص تولید در آنتی‌بادی می‌شود، کرده است.

وی با بیان اینکه نتایج آخرین مطالعات توصیه کرده که بهتر است اهداکنندگان پلاسمای کووید ۱۹ در طول ۶۰ روز اول پس از شروع علائم بیماری، اقدام به اهدا کنند، گفت: اهداکنندگان باید بالای ۳۰ سال بوده و مبتلا به نوع شدیدتر کووید ۱۹ بوده باشند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، در پایان افزود: در ایران از اردیبهشت تا پایان بهمن ۱۳۹۹ حدود ۱۸ هزار مراجعه برای اهدای پلاسما صورت گرفته که از این میزان حدود ۱۵ هزار واحد پلاسمای غنی از آنتی‌بادی کووید ۱۹ اهدا شده است. بیشترین میزان اهدا به ترتیب در استان‌های تهران، آذربایجان غربی، یزد، خوزستان و اصفهان گزارش شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

زندگینامه “امیرحسین آرمان” و تصاویر جذاب اینستاگرام وی

ی فوریه 28 , 2021
بیوگرافی امیرحسین آرمان بازیگر سینما و تلویزیون نام:امیرحسین نام خانوادگی:آرمان تاریخ تولد: 1361/8/14 فعالیت :بازیگری محل تولد:تهران بیوگرافی امیرحسین آرمان بازیگر سینما و تلویزیون زندگی شخصی امیرحسین آرمان ————————— امیرحسین آرمان متولد 14 آبان 1361 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون میباشد. عکس امیرحسین آرمان در کودکی کودکی امیرحسین آرمان امیرحسین آرمان در کنار پدر و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000