رقم سبد معیشت تعیین شد/ توافق بر۶ میلیون و ۸۹۵هزار تومان

6033f510e05f7_2021-02-22_21-46 نماینده کارگران در کمیته دستمزد با اشاره سبد معیشت کارگران کارگران گفت: رقم سبد معیشت کارگران رقم ۶میلیون و ۸۹۵ هزارتومان است.

فرامرز توفیقی درباره جلسه امروز کمیته مزد گفت:عدد سبد معاش مورد قبولِ کارگران، بسیار از این رقم بالاتر است و این سبد 6 میلیون و 895هزار تومانی بسیار حداقلی است.

وی ادامه داد: دو نکته در محاسبه این سبد دخیل بوده است؛ اول اینکه به دنبال سبد بسیار حداقلی که کمترین میزان هزینه‌های زندگی در سراسر کشور را مشخص کند، بودیم و بنابراین این سبد، کمینه هزینه‌های زندگی در سراسر کشور است؛ نکته دوم اینکه کارشناسان مرکز آمار امسال به کمیته دستمزد بسیار کمک کردند.

توفیقی اظهار داشت: این کارشناسان با ادله و برهان علمی و آماری ثابت کردند که در سال 99به دلیل افزایش چشمگیز هزینه خوراکی‌های خانوار، سهم خوراکی‌ها در سبد افزایش یافته؛ سهم خوراکی‌ها در سبد معاش سال قبل، 30.96 درصد بود که امسال این نسبت به 35.6درصد رسیده است؛ با در نظر گرفتن این نسبتِ افزایش یافته، سبد معاش 18درصد کوچکتر محاسبه می‌شود.

این فعال کارگری افزود: برای اینکه به اجماع برسیم و سه‌جانبه‌گرایی برقرار باشد، به این عدد رضایت دادیم عدد اعلام شده به هیچ وجه مطلوب جامعه کارگری نیست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

غریب آبادی: تمام دسترسی‌های تکمیلی آژانس از نیمه شب امشب متوقف می‌شود

د فوریه 22 , 2021
سیاسی/ سیاست خارجی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد که بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تمام دسترسی های تکمیلی آژانس از نیمه شب امشب متوقف می شود. «کاظم غریب آبادی» دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000