چرا واکسن کرونا یک مطالبه عمومی است

چرا واکسن کرونا یک مطالبه عمومی است

مدیرعامل سابق کانون هموفیلی ایران، در یادداشتی به چرایی مطالبه واکسن کرونا به عنوان یک مطالبه عمومی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد قویدل، با طرح این سوال که چرا مطالبه واکسن کرونا یک مطالبه عمومی است، نوشت: بیماری کرونا بیماری همه گیر، کشنده و سرعت انتشار بسیاری دارد و پیشگیری راه مهار این بیماری همه گیر است.

واکسن کلیدی ترین روش پیشگیری است. دانش بشر با سرعت برای مهار این بیماری در حال پیشرفت است. هر واکسنی در دنیا تولید می‌شود، منطقی است که نمی‌تواند تا طی شدن مراحل کامل اخذ مجوزهای قطعی بین المللی معطل بماند، چون انسان‌ها می‌میرند.

سازمان بهداشت جهانی فرآیند اخذ مجوز اضطراری را به همین دلیل تعریف کرده است. حق همه ملل دنیا است که از دستاوردهای دانش بشری برای مهار بیماری بهره مند شوند. هر نوع واکسنی با تاییدیه اضطراری بین المللی می‌تواند از مرگ و میر هزاران انسان جلوگیری کند.

واکسن (ویروس ضعیف شده) راه جدیدی برای کنترل بیماری‌های واگیر نیست. قدمت آن به کشف لویی پاستور دانشمند معروف جهان باز می‌گردد. بسیاری از کشورهای جهان با تکنولوژی ساخت واکسن آشنا هستند.

چه باید کرد

در شرایطی که رئیس جمهور، کشور را لب مرز موج چهارم کرونا ارزیابی می‌کند، وزیر بهداشت اعلام خطر جدی می‌کند، ستادهای مقابله با کرونا استان‌ها اعلام خطر جدی می‌کنند، سرمای شدید در راه است، بدون آنکه به اصرار عجیب وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس!!! کم توجهی نکنیم. دسترسی به واکسن کرونا یک مطالبه ملی است.

جامعه مدنی ایران از جمله سازمان‌های مردم نهاد آنقدر در این حوزه کم کاری کردند، که مطالبه واکسن تبدیل به یک درخواست فرامرزی برای ایران شده است!!؟

سازمان نظام پزشکی شجاعانه از این مطالبه ملی بدون توجه به فضا سازی ها حمایت کرده است.

تأمین واکسن یک مطالبه مدنی و برحق مردم ایران است. لحظه‌ای به پزشک، پرستار، کادر درمان و کارکنان خدمات بیمارستان ها بیاندیشید که بی سلاح باید مقابل موج چهارم کرونا که کشنده‌تر و دارای شیوع شدت بالاتری است، بایستند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

تصمیم بایدن درباره معاهده استارت

ج ژانویه 22 , 2021
سیاسی/ بین الملل رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال تمدید پنج ساله تنها معاهده محدود کننده دو زرادخانه هسته ای بزرگ جهان متعلق به این کشور و روسیه موسوم به معاهده استارت جدید چند روز مانده به منقضی شدن آن و برای مدت پنج سال است. به گزارش واشنگتن پست، همزمان دولت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000