اتحادیه اروپا برای خرید هر دوز واکسن فایزر ۱۵.۵ یورو می‌پردازد

5fe0c9c8cc42f_2020-12-21_19-44

خبرگزاری رویترز با استناد بر یک سند محرمانه نوشت: کشورهای اتحادیه اروپا توافق کرده اند برای خرید هر دوز واکسن کووید-۱۹ ساخت شرکت فایزر و بیون تک ۱۵.۵۰ یورو (معادل ۱۸.۹۰ دلار) پرداخت کنند.

رویترز نوشت این سند اتحادیه اروپا که به رویت این خبرگزاری رسیده است نشان می دهد قیمت دوز واکسن کرونا- به عنوان موضوعی محرمانه-، برای خرید ۳۰۰ میلیون دوز واکسن مورد مذاکره قرار گرفته است و قیمت مورد توافق بسیار پایین تر از ۱۹.۵۰ دلار برای هر شات است که بر اساس گزارش نوامبر رویترز، آمریکا موافقت کرده بود برای اولین محموله ۱۰ میلیون دوز از واکسن پرداخت کند.

این سند اتحادیه اروپا مورخ ۱۸ نوامبر بعد از اعلام توافق این اتحادیه با شرکت فایزر و شریک آن بیون تک در ۱۱ نوامبر، در بین مقامات این کشور به طور محرمانه توزیع شده است.

سازمان ناظر دارو در اتحادیه اروپا احتمالا امروز دوشنبه اعلام می کند که مجوز این اتحادیه برای استفاده از واکسن فایزر در این اتحادیه صادر شده است به ویژه این که شات هایی از این واکسن در چند کشور از جمله بریتانیا و ایالات متحده آمریکا مجوز گرفته است.

پیشتر وزیر بلژیک فهرستی را درباره قیمت واکسن منتشر کرده بود که در آن جدول قیمت فایزر برای بلژیک ۱۲ یورو برای هر دو تعیین شده بود و این موضوع باعث شد بسیاری باور کنند این قیمت مورد توافق اتحادیه اروپا است.

«اوا دو بلیکر» وزیر امور حمایت از مصرف کنندگان بلژیک جدولی را به همراه قیمت هر دوز واکسن شش نفره در صفحه توییتر خود گذاشت. با اینکه این پیام پس از مدت کوتاهی حذف شد ، اما روزنامه بلژیکی 'Het Laatste Nieuws' عکس صفحه وی را منتشر کرده است.

نگاهی به جدول مذکور نشان می دهد که واکسن شرکت آمریکایی مُدرنا که دولت ترامپ به تازگی آن را تایید کرده است، گرانترین بوده و هزینه آن برای هر دوز ۱۸ دلار است. شرکت آمریکایی جانسون و جانسون برای واکسن خود ۸.۵ دلار می گیرد. قیمت سایر شرکت ها نیز به یورو داده شده است: واکسن شرکت بایون تک مستقر در ماینتس و شریک آمریکایی اش فایزر دوازده یورو به ازای هر دوز است و شرکت های توبینگن کورواک آلمان ۱۰ یورو و شرکت سانوفی فرانسه ۷.۵۶ یورو می گیرند. در این میان ارزانترین واکسن متعلق به شرکت آسترازنکا انگلیس با تنها ۱.۷۸ یورو در هر دوز است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پوتین خواستار واکنش سریع به استقرار موشک‌های غربی در مرزهای روسیه شد

د دسامبر 21 , 2020
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: روسیه باید قادر به پاسخ‌دهی سریع به موشک‌های غربی که در نزدیکی مرزهایش مbadoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000