تصویب بودجه ۱.۳۷۵ میلیارد دلاری ۲۰۲۱ برای دیوار مرزی آمریکا با مکزیک

سیاسی/ بین الملل 5fe055db7768a_5fe055db7768d به گفته منابع جمهوری‌خواه، کنگره آمریکا مبلغ ۱.۳۷۵ میلیارد دلار را برای دیواری در امتداد مرز جنوبی به عنوان بخشی از لایحه هزینه ۱.۴ تریلیون دلاری سال مالی آینده، تصویب می‌کند.

انتظار می‌رود کنگره روز دوشنبه این لایحه را همراه با لایحه ۹۰۰ میلیارد دلاری امداد کووید ۱۹، تصویب کند. کاخ سفید یکشنبه شب اعلام کرد دونالد ترامپ آن‌ها را امضا می‌کند.

ترامپ قبلاً نشانه‌های متناقضی در این مورد که از بسته امدادی گسترده حمایت می‌کند یا خیر، بروز داده بود. رهبران کنگره هر دو حزب روز یکشنبه از بسته فوق حمایت کردند.

بودجه دیوار مرزی با مکزیک، نقطه اختلاف ثابتی در لایحه‌های هزینه سالانه بوده به طوری که در دسامبر ۲۰۱۸ به طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا انجامید.

قانون بودجه دولت را ملزم می‌کند بودجه‌های اختصاص‌یافته را به مصرف برساند، اما نامشخص است که آیا جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا راهی برای دور زدن قانون پیدا خواهد کرد یا کنگره اقدامی برای اجرای قانون انجام خواهد داد.

بودجه دیوار در این لایحه بعد از ترک مسند ریاست جمهوری توسط ترامپ هم ادامه پیدا می‌کند.

ترامپ برای بودجه دیوار در سال ۲۰۲۱، ۲ میلیارد دلار درخواست کرده بود، اما دموکرات‌ها هیچ بودجه‌ای برای این پروژه در لایحه اعتبارات خود قرار ندادند، تا جایی که پول‌های باقی‌مانده از سال‌های قبلی را پس گرفتند و ضمن به کار گرفتن قدرت اضطراری در قانونی که در مجلس نمایندگان تصویب شده بود، انتقال از حساب‌های دیگر را هم مسدود کردند.

رقم ۱.۳۷۵ میلیارد دلار همان رقمی است که دموکرت‌ها و جمهوری‌خواهان، سال گذشته در مصالحه لایحه هزینه بر سر آن توافق کرده بودند.

در حالی که ترامپ سال‌های گذشته پافشاری زیادی به تأمین بودجه دیوار می‌کرد، این مسئله در مذاکرات امسال توجه چندانی دریافت نکرد، چرا که کنگره در حال تمرکز بر قانون کووید ۱۹ بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جدیدترین اخبار از پخش برنامه عصر جدید/ ویدئو

د دسامبر 21 , 2020
همان‌طور که احسان علیخانی چندی پیش اعلام کرد "عصر جدید" در راه پخش قرار گرفته است و مخاطبانِ علاقه‌مند می‌توانند در روزهای آینده منتظر پخش این برنامه باشند. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000