بازدید نخست وزیر هند از معبد سیک‌ها در بحبوحه اعتراضات کشاورزان هندی

سیاسی/ بین الملل 5fdf359f510be_5fdf359f510c1 نخست وزیر هند امروز (یکشنبه) در حالی بازدیدی بدون برنامه ریزی از یک معبد متعلق به سیک‌ها در دهلی نو داشت که کشورش با اعتراضات گسترده به رهبری همین گروه علیه اصلاحات مربوط به کشاورزی دولت روبروست.

سیک‌ها در هند و خارج از این کشور راهپیمایی‌هایی را علیه قوانین و اصلاحات جدید بازارهای کشاورزی به راه انداخته و بیم آن دارند که درآمد بخش کشاورزی با اعطای امتیازات بیشتر به کمپانی‌های خصوصی از بین برود.

کشاورزان معترض که بیشتر از پنجاب با جمعیتی اکثرا سیک و هاریانا هستند، مسیرهای اصلی به دهلی نو را برای سه هفته گذشته مسدود کرده و خواستار لغو این قوانین شدند اما دولت می‌گوید که این قوانین باعث گسترش بازار کشاورزی می‌شود و به تقویت ذخیره سازی محصولات و سایر زیرساخت‌های این بخش کمک می‌کند.

معترضان بارها تلاش‌های نارندرا مودی، نخست وزیر و دولتش را برای دستیابی به یک سازش رد کرده‌اند؛ این مساله به بزرگترین چالش از سوی کشاورزان در شش سال نخست وزیری مودی تبدیل شده است.

روز چهارشنبه گذشته، یک مقام ارشد سیک ۶۵ ساله در یکی از محل‌های اعتراضات خودکشی کرد.

مودی در میان این اعتراضات در معبد سیک‌ها حضور یافت و دعا، با رهبران مذهبی آن دیدار کرد و با بازدیدکنندگان عکس گرفت.

حضور مودی در این معبد با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران رسانه‌های اجتماعی مواجه شد؛ برخی آن را مورد استقبال قرار دادند و برخی دیگر نیز به وی تاکید کردند تا به اعتراضات ده‌ها هزار کشاورز که بسیاری از آنها ۶۰ سال به بالا سن دارند و در این اعتراضات در فضای باز و سرد می‌خوابند، پایان دهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

هدیه تهرانی و پرویز پرستویی، حضور در «همرفیقِ» شهاب حسینی را رد کردند

ی دسامبر 20 , 2020
هدیه تهرانی و پرویز پرستویی با دعوت برنامه «همرفیق» موافقت نکردند. طبق اخبار رسیده، هدیه تهرانی و پرویز پرستویی بازیگران سرشناس سینمای ایران، پیشنهاد تولیدکنندگان برنامه‌ی «همرفیق» برای حضور در این برنامه را رد کردند. badoorbin.com akhbarazad.com منبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000