پیشنهاد عجیب وزارت بهداشت برای روز پرستار

5fdc57fcaba02_2020-12-18_10-49

پیشنهاد وزارت بهداشت برای به صدا در آمدن سوت قطارها و کشتی‌ها و زنگ کارخانجات و صنایع در بزرگداشت روز پرستار (۳۰ آذر) با گلایه پرستاران و تکرار مطالبات شان همراه شد.

پیشنهاد وزارت بهداشت برای به صدا در آمدن بوق‌ها و زنگ‌ها در بزرگداشت روز پرستار (۳۰ آذر) با گلایه پرستاران همراه شد.

«خواهشمند است در راستای قدردانی از پرستاران و مدافعان سلامت این مرز و بوم، در تاریخ شنبه ۲۹/۰۹/۱۳۹۹ در اقدامی نمادین راس ساعت ۲۰، سوت قطارها و کشتی‌ها و زنگ کارخانجات و صنایع به صدا درآید».

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت تصور می‌کرد این اقدام نمادین و به صدا درآمدن بوق‌ها و زنگ‌ها به احترام پرستاران مورد استقبال جامعه پرستاری قرار می‌گیرد اما برعکس، موجی از انتقادها به سوی او روانه شد.

هرچند مطمئناً این بوق‌ها و زنگ‌ها، تنها برنامه وزارت بهداشت در گرامیداشت روز پرستار نیست و فقط یک پیشنهاد و اقدام نمادین همچون دیگر نقاط دنیاست، اما پرستاران آن‌چنان دل پری از مسئولان وزارت بهداشت دارند که با این‌گونه تجلیل‌های ظاهری، داغ‌شان تازه می‌شود و دردشان بیشتر.

واکنش‌هایی با طعم تلخ طنز

نامه دکتر جهانپور در صفحه اینستاگرامی خانه پرستار بازنشر شد و کامنت‌های گلایه‌آمیز بسیاری به همراه داشت:

* میخوان برای پرستاران سوت بزنن، دستشون درد نکنه. پرستاران هم برای امرار معاش، پیش بقال و صاحب‌خونه و قصاب سوت میزنن.

* شما همسان‌سازی حقوق پرستاران شرکتی رو انجام بدین، ما شب و روز سوت بلبلی می‌زنیم.

* کارانه‌ها رو پرداخت کنید ما خودمون از خوشحالی سوت می‌زنیم.

۲ مطالبه اصلی پرستاران

پرستاران کشور از مدافعان سلامت خط‌مقدم مبارزه با کرونا بوده‌اند که در کنار پزشکان و دیگر اعضای کادر درمان، از جان خود برای مراقبت از مبتلایان به کووید ۱۹ مایه گذاشته‌اند. ۵۰ هزار پرستار مبتلا به کرونا و جان‌باختن ۹۶ پرستار بر اثر این بیماری، آماری است که دبیرکل خانه پرستار اعلام می‌کند و می‌گوید: «شرایط فعلی تاب و توان کار را از همکاران ما گرفته است و به جای شنیدن صدای سوت و زنگ، درخواست‌شان این است که به مطالبات‌شان رسیدگی شود».

پاسخ معاون وزیر درباره مطالبات پرستاران

چرایی بی‌پاسخ‌ماندن دو مطالبه پرستاران را از معاون پرستاری وزیر بهداشت پیگیری می‌کنم. «مریم حضرتی» معاون پرستاری وزارت بهداشت، مطالبات و گلایه‌های پرستاران را به‌حق می‌داند و این پاسخ‌ها را به سوالات ما می‌دهد:

* کمبود نیروی پرستاری فقط مربوط به کشور ما نیست و بسیاری از کشورهای دیگر هم این مشکل را دارند. خوشبختانه سال گذشته ۱۰ هزار پرستار جذب شدند و امسال هم مجوز استخدام ۳۰ هزار نیروی جدید اخذ شده است که تلاش می‌کنیم درصد بالایی از این تعداد، سهمیه استخدام پرستاران باشد.

* قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌های دولتی در حال اجراست اما شاید به دلیل کمبود نیروی پرستاری، به شکل دقیق و کامل اجرا نمی‌شود که امیدواریم با استخدام‌های جدید، مشکل کمبود نیرو و اجرای قانون ارتقای بهره‌وری هم رفع شود.

* اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در حال پیگیری است و بسته‌های خدمت و تعرفه‌های آن تدوین شده است. اما درباره این قانون اختلاف‌نظر وجود دارد، برخی می‌گویند اجرای آن باعث کاهش حقوق پرستاران می‌شود و برخی دیگر می‌گویند چنین اتفاقی نمی‌افتد. به هر حال ما در معاونت پرستاری وزارت بهداشت اجرای آن را پیگیری می‌کنیم.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مینو محرز: فقط واکسن یک شرکت ایرانی به مرحله انسانی رسیده است / واکسن کرونا اسفندماه به بازار می‌آید

ج دسامبر 18 , 2020
این روزها واکسن کرونا نه تنها بحث مباحث پزشکی شده، بلکه نقل محافل مردم است برای برگشت به زندگی عادی. با آن که فعالان محیط زیستی می گویند: "آه محیط زیست دامن مردم را گرفته است!" محققان در سراسر دنیا به دنبال یک واکسن هستند تا بشریت را نجات دهند. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000