ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در آلمان از ۲۰۲۲

5fc251a83c0be_5fc251a83c0c2

پارلمان آلمان ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی خرید را از سال ۲۰۲۲ میلادی تصویب کرد.

در حالیکه پارلمان آلمان ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی خرید را تصویب کرده اما این قانون شامل همه کیسه‌های پلاستیکی خرید نمی‌شود و استفاده از برخی از آنها هنوز مجاز است و از این رو منتقدانی در بین مقامات و طرفداران محیط زیست دارد.

بنابر قانونی که در مجلس آلمان تصویب شد بکارگیری کیسه‌های پلاستیکی خرید در سوپرمارکت‌ها از سال ۲۰۲۲ میلادی دیگر مجاز نیست.

قانون منع استفاده از کیسه‌های پلاستیکی مصوب پارلمان آلمان شامل آندسته از کیسه‌ها می‌شود که ضخامت دیواره آنها بین ۱۵ تا ۵۰ میکرومتر است و همان کیسه‌های استانداردی است که معمولا هنگام خرید در کنار صندوق تحویل می گیرید.

این ممنوعیت دربرگیرنده کیسه ‌های قابل استفاده مجدد مخصوصا از نوع پایدار و کیسه‌های پلاستیکی نازکی که در بخش میوه و سبزی عرضه می‌شوند، نیست. هم‌چنین برای گذر از کیسه‌های پلاستیکی به گزینه‌های بهتر یک دور شش ماهه پیشنهاد شده بود که به اصرارِ حوزه تجارت، به یک سال افزایش یافت.

سونیا شولتزه، وزیر محیط زیست آلمان از حزب سوسیال دمکرات (SPD) که این طرح را به پارلمان داده در تعریف از آن گفته که "کیسه پلاستیکی نماد اتلاف منابع است" و گزینه‌های مناسب، سبدهای خرید، کیسه‌های پارچه‌ای قابل شستشو برای میوه و سبزیجات و جعبه‌های قابل استفاده مجدد برای کالاهای موجود در پیشخوان محصولات تازه است.

اما برای طرفداران محیط زیست و صندوق جهانی طبیعت، قانون جدید فقط یک ممنوعیت نمادین به شمار می‌رود. علت این است که کیسه‌های پلاستیکی فقط یک درصد از مصرف پلاستیک آلمان را تشکیل می‌دهند.

حزب چپ و سبزهای آلمان نیز در انتقاد به این قانون آن را فاقد بلند پروازی لازم برای مبارزه با آلودگی محیط زیست دانستند. بتینا هوفمن، سخنگوی سیاست زیست محیطی سبزها این قانون را قطره‌ای از اقیانوس نامید و گفت: متاسفانه این قانونِ محدود، روند استفاده از بسته بندی‌های یکبار مصرف را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش دویچه‌وله، زباله‌های پلاستیکی و میکروپلاستیک‌ها (اشیای پلاستیکی با قطر کمتر از ۵ میلی‌متر) از مهم‌ترین علل آلودگی محیط زیست به ویژه در آب‌های کره زمین هستند. میکروپلاستیک‌ها در برف‌های قله اورست تا عمیق ترین نقطه زمین موسوم به خندق "ماریانا" منتشر شده‌اند. تحقیقات نشان داده‌اند که سالانه حدود پنج تا ۱۲ میلیون تن پلاستیک وارد آب‌های کره زمین می‌شود.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نزدیک به ۶۲ میلیون مبتلا به کرونا

ش نوامبر 28 , 2020
آمار جهانیِ مبتلایان به کووید ۱۹ تاکنون به ۶۱ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۶۵۵ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۱۲۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. بنابر تازه‌ترین آمارها ۴۲ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۲۱۰ نفر از مبتلایان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000