قالیباف: شرکت‌های دانش‌بنیان برای ریشه‌کنی بروکراسی کمک کنند

5fac31993eee0_2020-11-11_22-16 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید برای حذف بروکراسی در کشور تمامی بخش‌ها با هم متحد شوند و مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان باید مسئولانه به عنوان یک وظیفه ملی برای کمک به ریشه‌کنی این امر کمک کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس عصر امروز در نشستی با حضور فعالان حوزه زیست‌بوم فناوری با اشاره به اهمیت این حوزه برای توسعه اقتصاد کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان چه در بخش‌هایی که پیشران‌های اصلی کشور هستند و چه در فعالیت‌های خدماتی که دارند، روح حاکم بر اقتصاد کشور به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در برخی بخش‌های کشور از جمله بخش‌های اقتصادی، ضعف مدیریت را موجب این مشکلات خواند و افزود: اگر از من سؤال شود که امروز دشمن شماره یک ما چیست، می‌گویم نظام بروکراسی کشور است.

قالیباف گفت: نظام بروکراسی در کشور امروز هویت مستقل جدایی از مردم و قوای مقننه، مجریه و قضائیه دارد و همین امر موجب ایجاد مشکلاتی در بخش‌های دولتی و خصوصی و نهادهای عمومی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز باید برای حذف این بروکراسی در کشور تمامی بخش‌ها با هم متحد شوند و مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان باید مسئولانه به عنوان یک وظیفه ملی، اجتماعی و انقلابی برای کمک به ریشه‌کنی این امر با ارائه پیشنهادها و همچنین طرح‌های سازنده کمک کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه بخش مهمی از کار مجلس شورای اسلامی نظارت است گفت: باید در زمینه نظارت بر قانون و اجرای آن حرکت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین شفاف‌سازی، هوشمند سازی، مردمی سازی و کارآمد سازی را چهار رویکرد اصلی مجلس در دوره یازدهم عنوان کرد و افزود: توقع ما این است که یک گروه کاری از میان شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش فناوری‌ها شکل گیرد و این افراد به‌صورت برخط (آنلاین) با هم ارتباط داشته و پیشنهادها و راه‌حل‌های خود را در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ارزش سهام عدالت، امروز ۲۱ آبان ۹۹

چ نوامبر 11 , 2020
در پایان معاملات بازار سهام ارزش سهام عدالت با رشد بیش از ۰.۸ درصدی به ۹ میلیون و ۱۰ هزار و ۸۲۱ تومان رسید که نسبت به روز قبل ۷۲ هزار و ۷۵۷ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000