جذب ۱۰۰۰ امدادگر و نجاتگر در هلال‌احمر

جذب ۱۰۰۰ امدادگر و نجاتگر در هلال‌احمر

رئیس سازمان امداد و نجات از پیگیری جذب یک هزار نفر در جمعیت هلال احمر خبر داد.

مهدی ولی پور امروز در نشست با دبیران باشگاه‌های امدادگران و نجات گران استان خراسان رضوی گفت: ۱۲ هزار پست سازمانی در جمعیت هلال احمر وجود دارد و در کل کشور ۵۰ هزار امدادگر و نجاتگر در حال خدمت رسانی هستند که امکان جذب همگی در بازه زمانی کوتاه امکان‌پذیر نیست اما در حال پیگیری برای جذب یکهزار نفر امدادگر در جمعیت هلال احمر هستیم.

ولی پور افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه جهت تجهیز انبارهای امدادی و تامین تجهیزات تخصصی نیاز است که ۲۱۴ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

وی با اشاره به سرانه ایاب و ذهاب امدادگران و نجات گران افزود: افزایش حق ایاب و ذهاب امدادگران و نجات گران در دستور کار است و امیدواریم به زودی ابلاغ شود. با تفاهم نامه‌هایی که امضا شده، پیگیر هستیم تا امدادگران و نجات گرانی که ۱۰ روز در پایگاه‌ها حضور دارند دفترچه خدمات درمانی دریافت کنند.

ولی پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین تذکرات مکرر وزیر بهداشت مبنی بر عدم سفر در تابستان امسال، میلیون‌ها نفر غربالگری شدند و ۴۸ پست موقت امدادی در کل کشور راه اندازی شد.

حضور ۴۳۲۹ امدادگر در طرح نجات یار

حمیدرضا اسکاش معاون برنامه ریزی سازمان امداد و نجات نیز گفت: اجرای طرح نجات یار با حضور ۴۳۲۹ امدادگر یکم به زودی در پایگاه‌های سراسر کشور اجرا می‌شود.

اسکاش بیان کرد: کمبود نیرو در چهار محور وجود دارد که با تفاهم نامه‌های انجام شده با واحدهای دیگر به زودی کمبود نیرو جبران می‌شود.

وی گفت: محور اول انتقال اعضای جوانان و داوطلبان به امداد و نجات، محور دوم جذب سرباز امدادگر، محور سوم افزایش رفاهیات و خدمات مطلوب‌تر برای امدادگران و نجات گران و محورم چهارم ایجاد طرح نجات یار است.

اسکاش ادامه داد: در صدد هستیم به کارت‌های شناسایی امدادگران و نجات گران هویت تازه ای ببخشیم و بیمه امدادگران در حوادث و مصدومیت‌ها در اولویت قرار گیرد که با تفاهم نامه‌های صورت گرفته با معاون توانبخشی، تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه ای در بخش بهداشتی، درمانی و توانبخشی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به فعالیت باشگاه امدادگران و نجات گران افزود: اردوی ۲ روزه ویژه دبیران باشگاه امدادگران و نجات گران استان‌های سراسر کشور در اولین فرصت برگزار می‌شود.

منبع : مهر

پست بعدی

اصلاح‌طلبان از علی لاریحانی برای انتخابات ۱۴۰۰ حمایت می‌کنند؟

ش سپتامبر 5 , 2020
تحلیل‌گر سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حمایت از لاریجانی تنها در شرایط خاص که بر‌اساس یک پلتفرم روشن و یک معاهده‌نامه خیلی آشکار که میزان مشخص داد و ستد میان اصلاح‌طلبان و ایشان قابل احصا باشد، امکان‌پذیر است...

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000