روند تشخیص کرونا در فصل شیوع بیماری های حاد تنفسی

روند تشخیص کرونا در فصل شیوع بیماری های حاد تنفسی

رئیس انستیتو پاستور ایران، در مورد امکان تشخیص آنفلوانزا از ویروس کرونا در فصل پاییز که این بیماری ها با هم شایع می شود، توضیحاتی ارائه داد.

علیرضا بیگلری، با اشاره به شباهت علائم کرونا و آنفلوانزا، گفت: در فصل پاییز که بیماری‌های حاد تنفسی شایع می‌شود و علائمی شبیه کرونا دارند، کار سخت‌تر بوده و برای پزشک هم تشخیص بیماری سخت می‌شود، آن هم در شرایطی که شناسایی بیمار بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: نکته مهم در این بین آمادگی برای آن است که بتوانیم همزمان در یک لوله هر دو آزمایش آنفلوانزا و کرونا را انجام دهیم، زیرا ما در تحریم هستیم و حتی اجازه نمی‌دهند موارد اهدایی به کشورمان وارد شود، کاری که ناجوانمردانه و غیر انسانی است.

بیگلری ادامه داد: با این اوصاف ما ظرفیت آزمایشگاهی خود را می‌شناسیم و نمی‌توانیم حدود ۳۵ هزار تست کووید ۱۹ را جدا و حدود ۳۵ هزار تست آنفلوانزا را جدا انجام دهیم. به همین دلیل، ماه‌ها است که در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه دو تست را در یک لوله آزمایش انجام دهیم.

وی افزود: در این راستا، در سطح کشور و انستیتو پاستور طراحی‌های متفاوتی انجام دادیم و اکنون می‌دانیم باید چه راهی را طی کنیم. به شرکت‌های داخلی نیز مأموریت دادیم تا به سمت ساخت کیت‌های ترکیبی حرکت کنند. از شرکت‌های خارجی نیز سعی کردیم که مشورت بگیریم. هیچ امکان و انتخابی را نباید رد کرد، همه امکانات باید در دست باشد.

پست بعدی

واکنش سریع پدر، جان کودک را نجات داد / ویدئو

چ آگوست 19 , 2020
در حالی که با سقوط آینه قدی جان کودک خردسال در خطر قرار گرفته بود، پدرش با یک واکنش استثنایی جان او را نجات داد. ویدئویی که به تازگی منتشر شده است واکنش استثنایی یک پدر چینی در نجات جان دختر خردسالش را به تصویر می‌کشد. این مرد که هویتش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000