نقش اورژانس در مدیریت بحران کرونا/اماده باش نیروهای اورژانس

نقش اورژانس در مدیریت بحران کرونا/اماده باش نیروهای اورژانس

رئیس اورژانس کشور از ابتلای ۱۹۰۰ نفر از نیروهای اورژانس به کرونا خبر داد.

پیرحسین کولیوند در نشست ویدئو کنفرانسی از استودیو سلامت وزارت بهداشت، با اشاره به اقدامات سازمان اورژانس کشور در بحران کرونا، گفت: از همان روزهای اول برنامه ریزی دقیقی برای مواجهه با بیماری صورت گرفت، آمادگی مناسبی ایجاد و آموزش‌های لازم به پرسنل ارائه شد. بنابراین در همان روزهای اول هم دچار شتابزدگی و عجله نشدیم و با برنامه ریزی دقیق و منظم کارهای خدمت رسانی فوریت‌های پزشکی را انجام دادیم.

وی با اشاره به انتقال دانشجویان ایرانی ساکن ووهان چین و قرنطینه ۱۴ روزه آنها در کشور، گفت: تمام این اقدامات توسط همکاران سازمان اورژانس کشور انجام شد و قرنطینه موفقیت آمیزی بود و این دانشجویان با سلامت کامل به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

کولیوند به فعالیت تیم عملیات ویژه سازمان اورژانس کشور و ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی و ارائه خدمت این تیم عملیاتی به بیماران کرونا، اشاره کرد و افزود: تیم عملیات ویژه از دو سال پیش در سازمان اورژانس کشور شکل گرفت و تیم بین المللی است که در سراسر کشور حضور دارند. با توجه به ماهیت کار و حرفه‌ای بودن کار در اورژانس کشور، این تیم علمیات ویژه را برای خدمت رسانی در اتفاقاتی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و بیماری‌های نظیر کرونا، تشکیل دادیم و سعی کردیم به صورت مستمر آموزش‌های مهارت افزایی را داشته باشیم و تجهیزات کافی و لازم را هم برایشان ایجاد کردیم.

وی با اشاره به افزایش چهار برابری تماس‌های اورژانس در دوران کرونا، ادامه داد: این افزایش تماس‌ها، برای دیسپچ های اورژانس فشار کاری را چند برابر می‌کرد و از طرفی هم ممکن بود افرادی که پشت خط می‌مانند، دچار عارضه شوند. بنابراین طبقه همکف سازمان اورژانس را به صورت ویژه جهت پاسخ دهی به تماس‌های کرونا در نظر گرفتیم و همکاران به صورت داوطلب در آنجا مستقر شده و پاسخگویی به سوالات انجام می‌شود.

کولیوند افزود: صد در صد انتقال بین بیمارستانی بیماران کرونا همچنان توسط سازمان اورژانس کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان اورژانس کشور در ارسال تجهیزات و لوازم حفاظت فردی به دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه در اوایل بروز کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی قم، شهید بهشتی، تهران، ایران، گیلان و مازندران و …، گفت: شرایط سختی بود که بسیار دقیق و با کیفیت بالا آن کارها انجام شد.

کولیوند با تاکید بر اینکه خللی در ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در بحران کرونا ایجاد نشده است، افزود: در شرایط کنونی بیماری کرونا شاید برخی از بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای به دلیل نگرانی، جهت ارائه خدمت به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند اما خدمات فوریت‌های پزشکی به لحاظ فوریتی بودن آن، کاهش نیافته و همچنان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: رضایتمندی مردم خود دلیلی بر ارائه خدمت مناسبی است که توسط همکاران سازمان اورژانس کشور ارائه می‌شود. در بحران کرونا نیز سعی و تلاشمان آن بود که به سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز کمک کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: اکنون بعد از گذشت ۶ ماه هنوز همکاران ما در آماده باش به سر می‌برند و مرخصی نرفته اند. در این مدت چهار نفر از همکاران مان به شهادت رسیدند و ۱۹۰۰ نفر نیز به ویروس کرونا مبتلا شدند. البته در همین بحبوحه زمانی ۱۱۵ پروژه به صورت رسمی در ایام عید غدیر راه اندازی کردیم که راه اندازی اورژانس ریلی از جمله آنها بود.

پست بعدی

بهمن مفید به خاک سپرده شد

د آگوست 17 , 2020
پیکر بهمن مفید، بازیگر قدیمی تئاتر و سینما که روز گذشته از دنیا رفت، در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد. پیکر این بازیگر امروز ( دوشنبه، ۲۷ مردادماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) و در کنار مزار کامبیز صمیمی‌مفخم، دیگر هنرمند تئاتر و تئاتر عروسکی و همسر خواهرش، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000