اهمیت فعالیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

5ffd586a2b7ce_2021-01-12_11-36 بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ، شامل بخش هایی است که با هم کار می کنند تا برای مخاطبان علاقه ایجاد کنند، آگاهی از برند را افزایش دهند و در نهایت منجر به رشد و فروش شوند.

اگر می خواهید از بودجه بازاریابی خود بیشترین بهره را ببرید؛ مهم است که از زیر و بم هر تاکتیک بازاریابی دیجیتال مطلع شوید. این که چگونه آنها می توانند به کسب و کار شما کمک کنند. بیایید با رایج ترین سوال شروع کنیم :

مدیریت شبکه های اجتماعی چیست؟
مدیریت شبکه های اجتماعی فرآیند ایجاد، انتشار، تبلیغ و مدیریت محتوا در کانال های شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام ، توییتر، لینکدین، یوتیوب، پینترست و… است.

مدیریت اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی فراتر از ارسال پست و به روزرسانی پروفایل های شبکه های اجتماعی شرکت شما است. علاوه بر این، تعامل با مخاطبان و جستجوی فرصت های جدید برای افزایش دسترسی و بازدیدها هم از مهم ترین ارکان مدیریت شبکه های اجتماعی است.

در اینجا به چند مورد از کارهایی که برای مدیریت شبکه های اجتماعی باید انجام داد، اشاره می کنیم:

انتخاب شبکه اجتماعی مناسب
قبل از شروع برنامه ریزی برای تولید محتوا و شروع فعالیت، باید شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید.

به طور مثال لینکدین شبکه اجتماعی ای است که برای کسب و کارهای B2B بسیار مناسب است. یا اینستاگرام پلتفرمی مناسب برای ارائه محصولات و خدمات B2C است. توییتر پلتفرمی است که وایرال شدن و دیده شدن در آن آسان تر از بقیه پلتفرم هاست، پس برای اهدافی مثل آگاهی از برند، توییتر انتخاب درستی برای شماست.

تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی
تدوین و توسعه استراتژی شبکه های اجتماعی بخش مهمی است که بفهمید کدام یک از کارهای شما کمک می کند تا به اهداف بازاریابی خود نزدیک شوید. بعد از اینکه تصمیم گرفتید از کدام کانال ها استفاده کنید، باید تقویم محتوایی آماده کنید تا بدانید برای هر شبکه اجتماعی نیاز به چندبار تولید محتوا در هفته ، در چه روزهایی و چه ساعاتی دارید.

با در نظر گرفتن آنچه در مورد مخاطبان خود می دانید شروع کنید. چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند؟ محتوایی جذاب بسازید، که در عین حال بیانگر نیازها و چالش های آنها باشد.

زمان بندی و انتشار محتوا
وقتی که صحبت از مدیریت شبکه های اجتماعی می شود ، ثبات و نظم حرف اول را می زند. هیچ دو کسب و کاری مانند هم نیستند. بنابراین، نمی توانید برای هر کسب و کاری که رویکرد مشابهی را برای ارسال در کانال های شبکه های اجتماعی اعمال کرده است، انتظار نتایج یکسانی داشت. اما هر زمانی را که برای ارسال محتوا انتخاب می کنید، باید تداوم و نظم داشته باشید.

با استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی مثل نوین هاب، می توانید به راحتی در همه شبکه های اجتماعی به صورت همزمان محتوا منتشر کنید و حتی با استفاده از تقویم محتوایی شمسی، محتواهای خود را از قبل زمان بندی کنید تا در زمان تعیین شده در شبکه های اجتماعی منتشر شوند.

با استفاده از بخش انتشار محتوای نوین هاب، نظم و ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی آسان خواهد بود. و همچنین با ارسال منظم محتوا، تعداد فالوورهای شما و تعامل شما با آنها افزایش خواهد یافت.

آنالیز شبکه های اجتماعی
حالا که فعالیت را در شبکه های اجتماعی شروع کردید، باید ابزاری برای اندازه گیری عملکرد شما در این شبکه ها داشته باشید. برای رشد و پیشرفت در شبکه های اجتماعی نیاز به داده ها و گزارش دقیقی از عملکردتان دارید.

اطلاع از وضعیت رشد فالوورها، مشارکت، بازدیدها و… را به صورت نمودار در آنالیز شبکه های اجتماعی در نوین هاب مشاهده کنید تا با دید بازتر فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی ادامه دهید.

بعد از اجرای کمپین های تبلیغاتی حتما به آنالیز نوین هاب سر بزنید و بازدهی کمپین را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین و تلگرام بررسی کنید.

پاسخگویی به مخاطبان
پاسخ دادن به موقع به فالوورها و مشتریان، یکی از کلیدهای موفقیت در شبکه های اجتماعی است. وقتی کاربری برای شما کامنت می گذارد، نوبت شماست که نشان دهید برای مخاطبان خود ارزش قائل هستید و به تک تک آنها پاسخ می دهید.

اما گاهی تعداد کامنت ها زیاد است و ممکن است نتوانید به همه آنها پاسخ دهید. راه حل این مشکل استفاده از ابزار مدیریت کامنت نوین هاب است. در داشبورد نوین هاب هیچ کامنتی را از دست نمی دهید و همه کامنت ها از هر شبکه اجتماعی را در یک صفحه می بینید.

در داشبورد نوین هاب به راحتی به کامنت ها پاسخ دهید و در صورت لزوم لایک و یا حذف کنید. همچنین اگر برای برگزاری مسابقه و قرعه کشی اینستاگرام بین مخاطبان نیاز به قرعه کشی بین کامنت ها دارید، نوین هاب به کمک شما خواهد آمد و امکان دانلد همه کامنت ها از همه شبکه های اجتماعی را برای شما فراهم می کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ترامپ به تلگرام پناه آورد!

س ژانویه 12 , 2021
پس از اینکه همه شبکه‌های اجتماعی دنیا ترامپ را ممنوع الفعالیت کردند، فعالیت ترامپ در کانال تلگرامی خود افزایش یافته است و مخاطبانش به شدت در حال افزایش است. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000