دستمزد کارگران برای سال ۹۹ ابطال می‌شود؟

5fee187fdff61_5fee187fdff65 عضو کارگری شورایعالی کار از ارجاع پرونده شکایت مزدی به هیات عمومی دیوان عدالت خبر داد.

علی خدایی گفت: پیرو شکایات صورت گرفته توسط کانون عالی انجمن های صنفی کارگری کشور، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران و گروه جهادی امام صادق (ع) مبنی بر لزوم ابطال مزد ۹۹ به دلیل عدم رعایت بند دوم ماده ۴۱ قانون کار، اخیراً هیات تخصصی دیوان عدالت، به موضوع رسیدگی کرده و نظریه خود را مبنی بر ابطال هر دو مصوبه مزدی (مصوبه بیست فرودین ۹۸ و مصوبه هفدهم خرداد ۹۹) صادر کرده است.

وی با بیان اینکه از نظر هیات تخصصی دیوان خوشنودیم و نسبت به آینده کار امیدوار شده‌ایم، افزود: روال کار این است که نظریه هیات تخصصی، در هیات عمومی دیوان طرح می‌شود و رای نهایی صادر خواهد شد. امیدواریم هیات عمومی دیوان عدالت با توجه به عدم رعایت قانون در تصویب مزد ۹۹ و عدم امضای نمایندگان کارگری، رای به ابطال مصوبه مزدی و اصلاح مزد ۹۹ بدهد.

خدایی در ادامه گفت: این پرونده، مربوط به مزد ۹۹ است؛ به دلیل عدم رعایت قانون و عدم پایبندی به بندهای الزام آور ماده ۴۱ قانون کار، نمایندگان کارگری مصوبه مزدی را امضا نکردند و امیدواریم به زودی با رای دیوان، شاهد اصلاح مزد ۹۹ و رعایت الزامات مزدی باشیم. در عین حال، مذاکرات مزدی ۱۴۰۰ به روال عادی خود پیش خواهد رفت و رای این پرونده، فقط مزد ۹۹ را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آمریکا بار دیگر با عدم احیای کمیته تحریم‌های ایران مخالفت می‌کند

پ دسامبر 31 , 2020
سیاسی/ بین الملل پس از مخالفت سازمان ملل متحد با تشکیل کمیته تحریم‌های ایران، دولت آمریکا قصد دارد یک بار دیگر با این تصمیم مخالفت کند. در شرایطی که ۲ پیشنهاد دولت آمریکا برای درج در قطعنامه برنامه و بودجه سازمان ملل در سال ۲۰۲۱ ناکام ماند منابع خبری گزارش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000