وزیر راه و شهرسازی:گزارش سانحه هواپیمای اوکراینی به زودی منتشر می‌شود/ از ۳۰۰هزار واحد مسکونی، مالیات خانه‌های خالی گرفته می‌شود

5fec415e7f85e_5fec415e7f863 وزیر راه و شهرسازی از پایان رسیدگی به سانحه هوایی پرواز تهران- کی‌یف خبر داد و گفت: این گزارش به زودی در سامانه اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری برای همه مردم قابل مطالعه خواهد بود.

«محمد اسلامی» در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره سرنوشت جلسات ایران و اوکراین درباره سانحه هوایی برای پرواز تهران- کی یف در جمع خبرنگاران افزود: رسیدگی به سانحه هوایی به دور از هرگونه حاشیه و رفتار غیرحرفه‌ای انجام شده است.

وی گفت: طبق مقررات بین‌المللی موسوم به «انکس۱۳»، شرکت بهره بردار که اوکراینی‌ها بودند و شرکت سازنده یعنی بویئنگ آمریکا در فرآیند بررسی سانحه نقش داشتند و جمع بندی سانحه تمام شده است.

وزیر راه وشهرسازی گفت: گزارش نهایی به زبان انگلیسی پرینت شده است و در اختیار تمام ذی نفعان قرار گرفته و به زودی در سامانه اطلاع رسانی سازمان هواپیمایی کشوری برای همه مردم قابل مطالعه خواهد بود.

اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت اخذ مالیات از خانه‌های خالی نیز گفت: وظیفه ما طراحی و ایجاد سامانه جامع املاک و اسکان بود که سال قبل رونمایی و عملیاتی شد.

وی گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خالی را شناسایی و برای مالکان پیام فرستادیم و با راستی آزمایی مقدماتی و اولیه از حدود سه ماه پیش نیز حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است و آنها می‌توانند به موجب قانون نسبت به اخذ مالیات اقدام کنند.

محمد اسلامی

اسلامی گفت: هدف مهمی که دولت تعقیب می‌کند این است که مسکن را به عنوان وسیله زندگی از یک کالای سرمایه ای خارج و نگذاریم تبدیل به کالای سرمایه‌ای شود. وقتی می‌گوییم ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد معنایش این است که سرمایه در تله افتاده و حبس شده است و در چرخه اقتصاد قرار ندارد.

وی با بیان اینکه تعداد خانه را که با تعداد خانوار مقایسه می‌کنیم متوجه می شویم کمبود واحد مسکونی نداریم، افزود: برخی می‌گویند دولت تحرک و تولید مسکن نداشته و تولید مسکن متوقف شده است، اما با توجه به ۲.۵ میلیون واحد خالی، تعداد خانوارها با واحدهای خایل همتراز است و کمبود مسکن نداریم.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز (چهارشنبه ۱۸ دی ماه) از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند. چند روز بعد از این حادثه مشخص شد که خطای انسانی موجب اصابت موشک به این هواپیمای مسافری شده است.

و بعد از وقوع این حادثه، جلسات چند جانبه ایران با کشورهای ذی نفع در سانحه سقوط در محل سازمان هواپیمایی ایران برگزار شد. در این مذاکرات، طرفین بر سر اخذ غرامت به تفاهم رسیدند و گزارش نهایی سانحه سقوط توسط ایران آماده و به زودی منتشر خواهد شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شبنم قلی‌خانی از سختی‌های مهاجرت ۵ ساله به استرالیا می‌گوید/ ویدئو

چ دسامبر 30 , 2020
روایت شبنم قلی‌خانی، بازیگر ایرانی از سختی‌های مهاجرت پنج ساله به خارج از کشور را ببینید. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000