امکان انتقال واکسن از امریکا به ایران وجود ندارد

5fd4980b2cc0e_5fd4980b2cc11

عضو کمیته ستاد علمی کرونا گفت: امریکا، انگلیس، روسیه، سوئد و چین در ساخت واکسن پیشتاز هستند. امریکا با دو واکسن جلو می‌رود که به درد ما نمی‌خورد و انتقال این واکسن باید در شرایط سرمایی منفی 80 باشدو

مجید مختاری عضو کمیته ستاد علمی کرونا در برنامه یه روز تازه گفت: از مردم ایران می‌خواهیم که در شب یلدا به دیدار سالخوردگان نروند و با یک تماس تصویری از حال یکدیگر باخبر شوند. روند این هفته نمودارهای کرونایی نویدبخش بوده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. با این آمار به موفقیت‌های خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

مختاری اظهار داشت: آلودگی هوا، سیگار، فصل سرما و خیلی از موارد دیگر می‌تواند این روند را تغییر دهد. انتقال ویروس از افراد بدون علائم، افراد قبل از شروع علائم موضوع مهمی است که منجر به شیوع بیماری می‌شود. متأسفانه افرادی که علائم ندارند، تهاجم ویروس بیشتری دارند. این ویروس تا 9 ساعت بر سطوح ماندگار است. حتی بر روس سطوح شفاف مثل شیشه تا 28 روز ماندگاری فعال دارد. بر روی لباس و پارچه چند ساعت بیشتر ماندگار نیست و باید از وسواس بی‌اندازه دوری‌کنیم.

وی افزود: تست‌های pcr تا 45 درصد منفی کاذب دارد و ممکن فرد تست منفی داشته باشد اما ناقل باشد. خروج از سازمان بهداشت جهانی قرنطینه را در روزهای اخیر به 7 روز به شرط تست منفی کاهش داده است اما در شرایطی که امکان این حجم از تست وجود ندارد، باید حداقل 14 روز در قرنطینه بمانیم.

عضو کمیته ستاد علمی کرونا در ادامه گفت: واکسن‌ها بشر را در تاریخ نجات داده‌اند. ساخت واکسن روند طولانی دارد اما واکسن کووید 19 سریع انجام شده است و دقت فدای سرعت شده است. این کار مثل ساخت هواپیما در حال پرواز است. امریکا، انگلیس، روسیه، سوئد و چین در ساخت واکسن پیشتاز هستند. امریکا با دو واکسن جلو می‌رود که به درد ما نمی‌خورد و انتقال این واکسن باید در شرایط سرمایی منفی 80 باشد که امکان این انتقال از امریکا به ایران وجود ندارد. این واکسن تا به این لحظه 4 تا 6 فوتی داشته است و در 6 نفر منجر به فلج صورت شده است. البته سازمان بهداشت جهانی این موارد را به واکسن ربط نداده است.

مختاری در پایان گفت: 53 درصد واکسن‌های ساخته‌شده توسط 12 درصد دنیا خریداری شده است. اولویت اول تزریق واکسن پزشکان و پرستاران هستند و در مرحله بعد افراد بالای 80 سال که در صورت ابتلا به احتمال خیلی زیاد فوت می‌کنند. در واکسن‌های آمریکایی ادعا شده که 110 روز ماندگاری دارند. نکته مهم این است که این واکسن نیاز به تمدید دارد. در مرحله اول بعد از 15 روز باید واکسن دوم تزریق شود. در ایران هم تولید واکسن به زودی وارد فاز انسانی می‌شود.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کدام گروه از ایرانیان در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند؟

ش دسامبر 12 , 2020
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اولویت‌های تزریق واکسن کرونا برای افراد آسیب‌پذیر را تشریح کرد. پیام طبرسی فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این پرسش که آیا کودکان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند یا خیر توضیح داد: کودکان درگیری شدیدی به این بیماری ندارند و واکسن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000