آمریکا: کره شمالی فرصت را هدر داد

سیاسی/ بین الملل 5fd21bb37f9e5_5fd21bb37f9e8 نماینده ارشد واشنگتن در امور کره شمالی امروز (پنج‌شنبه) گفت پیونگ‌یانگ در طول ریاست جمهوری دونالد ترامپ، فرصت ابداع مجدد اساسی روابط خود با آمریکا را هدر داده و افزود که از جانشینانش می‌خواهد به مشارکت ادامه دهند.

“استیون بیگان”، معاون وزیر خارجه آمریکا هنگام صحبت در اندیشکده‌ای در سئول حین دیدار با مقامات امنیتی کره جنوبی، اعتراف کرد که هنگام پیشبرد تلاش‌ها برای مذاکرات خلع سلاح، از عدم پیشرفت و توقف مذاکرات دلسرد شده است.

وی گفت: به طرز تاسف آوری، فرصت‌های زیادی توسط همتایان کره شمالی ما در طول دو سال گذشته هدر رفت؛ کسانی که اغلب اوقات به جای استفاده از فرصت‌های مشارکت، خود را وقف راه‌هایی برای جست‌وجوی موانع کردند.

وی از تصمیم ترامپ مبنی بر تمرکز بر دیپلماسی سطح ‌بالا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و گام‌های کوچک او در راستای طلب یک توافق بزرگ که تحت آن کره شمالی سلاح‌های هسته‌ای خود را تسلیم کند و دو طرف روابط را عادی‌سازی کنند، دفاع کرد.

بیگان گفت: این دیدگاه بسیار جسورانه بود و بسیاری از مدافعان افزایش‌گرایی را ناراحت کرد.

بیگان از کره شمالی خواست مذاکرات را در ماه‌های آینده از سر بگیرد.

با روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای جانشینی ترامپ، بیگان گفت که پیغامی برای تیم آینده دارد و آن هم این بود که “جنگ تمام شده، زمان درگیری به پایان رسیده و زمان صلح فرا رسیده است.”

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جانی دپ دوباره جان گرفت

پ دسامبر 10 , 2020
احساس بی گناهی و یا شاید حمایت و درخواست هواداران باعث شده که جانی دپ همچنان پا پس نکشد و سعی کند دعوای حقوقی با امبر هرد را به نفع خود به پایان برساند. جانی دپ اگرچه در پرونده‌ شکایت از نشریه‌ی بریتانیایی “سان” که او را “ضارب همسر” خوانده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000