فلسطین دنبال جلب حمایت عربی از کنفرانس بین‌المللی صلح

سیاسی/ بین الملل 5fcde82f743c5_5fcde82f743c7 عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت که رهبری فلسطین تلاش دارد تا با کشورهای عربی برای جلب حمایت از ابتکار عمل محمود عباس مبنی بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح مذاکره کند.

احمد مجدلانی در گفت‌وگو با آناتولی تصریح کرد: سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اردن و مصر ثمربخش بود و در چارچوب گفت‌وگوی فلسطین با طرف های عربی انجام شد.

وی افزود: در سایه تحولات بین المللی اخیر بعد از انتخابات آمریکا صفحه جدیدی در روابط بین‌المللی گشوده خواهد شد و تأثیری بر منطقه و روند صلح فلسطین و اسرائیل خواهد گذاشت.

مجدلانی که پست وزیر توسعه اجتماعی در دولت فلسطین را نیز بر عهده دارد گفت: بی شک رهبری فلسطین اهمیت این تغییرات را درک می‌کند و برای همسویی با این تغییرات در راستای خدمت مسئله فلسطین و پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل تلاش می‌کند.

وی افزود: ما نیاز مبرمی به اجماع نظر عربی بعد از مرحله پیشین داریم که طی آن دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فشارهایی را بر کشورهای عربی برای عادی سازی رایگان با اسرائیل و نقض مصوبات و اجماع نظر عربی اعمال کرد.

مجدلانی گفت: ما برای گفت‌وگوی عربی سه جانبه میان فلسطین اردن و مصر یا طرف‌های بیشتر و حتی گفتگو در چارچوب اتحادیه عرب به منظور تحرکات سیاسی و دیپلماتیک برای تعامل با دولت جدید آمریکا پیرامون برگزاری کنفرانس بین‌المللی در مورد روند صلح تلاش می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که محمود عباس خواهان یک موضع عربی پشتیبان از موضع‌گیری‌های فلسطین در خصوص حمایت از ابتکار عمل برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح دارای اختیارات کامل است.

وی بر مخالفت رهبری فلسطین برای بازگشت به مذاکرات با اسرائیل با چارچوب پیشین آن تحت نظارت صرف آمریکا تاکید کرد.

مجدلانی گفت که فضای بهتری برای پیشرفت در روند صلح وجود دارد.

وی عنوان داشت: تمهیداتی برای انجام سفرهای جدید محمود عباس به کشورهای عربی (نامی از این کشورها نبرد) در همین چارچوب وجود دارد. ما برای گسترش گفت‌وگوها با کشورهای عربی تلاش میکنیم و تحولات سیاسی پشتیبان ما است.

مجدلانی در مورد دریافت اموال کسر شده فلسطین از اسرائیل نیز گفت: این اموال متعلق به فلسطین است. ما اموال دیگری نیز داریم که همچنان بلوکه هستند و گفتگوهایی برای پس گرفتن این اموال صورت می‌گیرد.

وی در مورد روابط با دولت جدید آمریکا نیز گفت که شاخصها مثبت است و میتوان به آن تکیه کرد.

مجدلانی پیش‌بینی کرد که طرح دونالد ترامپ معروف معامله قرن به حاشیه رانده شود و کمک‌های مالی آمریکا به فلسطین که متوقف شده بود از سر گرفته شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رمزگشایی از پیچیده‌ترین فیلم کریستوفر نولان

د دسامبر 7 , 2020
هفتادوهفتمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۱۷ آذر، با بررسی رمز و رازها و پیچیدگی‌های علمی فیلم «تِنِت» (Tenet)، آخرین ساخته‌ بحث‌برانگیز کریستوفر نولان از شبکه چهار پخش می‌شود. در این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه با احسان یوسفی و مینا قدسی، دو کارشناس نجوم درباره‌ی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000