مصطفی معین: وضعیت کرونایی امروز قابل پیشگیری بود ولی هشدارها جدی گرفته نشد

رئیس شورای عالی نظام پزشکی، نسبت به وضعیت کرونایی کشور واکنش نشان داد و گفت: چنین شرایطی قابل پیش بینی بود.

مصطفی معین، در جلسه شورای عالی نظام پزشکی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن ابراز تأسف از شرایط کرونایی کشور، اظهار داشت: در شرایط اسفباری قرار داریم که قابل پیش بینی و قابل پیشگیری بود اما متأسفانه هشدارها جدی گرفته نشد.

وی افزود: نمی‌توان این پاندمی را که ۹ ماه از شیوع آن گذشته و در اوج خود قرار دارد با این نوع برنامه ریزهای مقطعی کنترل کرد و نیازمند یک برنامه جامع و تقسیم کار ملی برای مدیریت و کنترل آن هستیم.

معین خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که نوع نگاه به پاندمی کووید ۱۹ از نظر اولویت داشتن سلامت انسان در هر شرایطی تجدید نظر شود و جای بسی تأسف است که نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی در ستاد ملی کرونا حضور ندارد و با مسائل، سطحی و شعاری برخورد می‌شود.

وی، عادی سازی فضای اجتماعی را نادرست و خطرناک دانست و ادامه داد: دود این اتفاق به چشم کادر پزشکی، پرستاری و مردم می‌رود و باید با ارائه شفاف واقعیت‌ها، اعتماد مردم را برای همکاری بیشتر و رعایت توصیه‌های بهداشتی جلب نمود، چرا که همه مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی، همچنین به دخالت افراد غیر متخصص در امور پزشکی اشاره کرد و گفت: بی توجهی به عواقب این دخالت‌های غیر علمی و دادن مجوزهای مربوط توسط وزارت بهداشت عامل دامن زدن به این مسائل است که تحت عناوین طب اسلامی و سنتی و یا ایرانی با سلامت مردم بازی می‌شود که هیچ گونه پایه و اساس مبتنی بر شواهد علمی هم ندارد.

پست بعدی

«سیگنال های مذاکره» بین ایران و بایدن

ی نوامبر 22 , 2020
سیاسی/ بین الملل نیویورک تایمز نوشت: ایران از یک طرف گام بزرگی را برای سرعت بخشیدن به تولید سوخت هسته‌ای خود برداشته و از طرف دیگر آمادگی خود را برای گفتگو با جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب اعلام کرده است. دیوید سنگر در نیویورک تایمز نوشت: چند روز پس از آنکه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000