وزیر دفاع روسیه وارد ارمنستان شد

سیاسی/ بین الملل 5fb8d05b684fc_5fb8d05b684ff وزیر دفاع روسیه امروز (شنبه) وارد ارمنستان شد تا با نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کند.

سخنگوی نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه وارد ارمنستان شده تا با نخست وزیر دیدار و گفتگو داشته باشد.

روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت، تلاش‌ها برای کاستن از روند تحقق توافق سه جانبه بین مسکو، ایروان و باکو در قره‌باغ به این معناست که جایگزین این توافق، یک جنگ است.

اواخر امروز نیز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه قرار است به ارمنستان برود.

دو هفته قبل، ارمنستان و جمهوری آذربایجان توافق آتش بس با میانجی گری روسیه امضا کردند. این توافق در پی از سرگیری تنش‌ها در قره باغ مورد مناقشه دو کشور که شش هفته به طول انجامید، امضا شده است.

صلح‌بان‌های روسی حالا به منطقه وارد شده‌اند تا بر روند آتش بس نظارت کنند و بر کریدور لاچین نیز که قره باغ را به ارمنستان متصل می‌کند، نظارت داشته باشند تا از نقل و انتقال سلاح یا مواد منفجره جلوگیری به عمل بیاورند.

پلیس ارتش روسیه نیز در حال گشت زنی در شهر استپاناکرت، مرکز قره باغ است.

انتظار می‌رود ۱۹۶۰ صلح بان روسی در قره باغ مستقر شوند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

۹۴۸ تحریم از ۱۲۴۸ تحریم در دوران اوباما به واسطه برجام لغو شده بود

ش نوامبر 21 , 2020
سیاسی/ سیاست داخلی رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: «این همانی» بایدن و ترامپ به سود صهیونیست‌ها، مرتجعین منطقه و نومحافظه‌کاران آمریکایی است که سعی می‌کنند فضای مناسبات ایران و آمریکا در دوران جنگ سرد باقی بماند. «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» با اشاره به پیروزی جو بایدن در انتخابات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000