فقط دو درصد بهبود یافتگان کرونا پلاسما اهدا کرده اند

فقط دو درصد بهبود یافتگان کرونا پلاسما اهدا کرده اند

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت پلاسمادرمانی در بهبود بیماران کرونا، گفت: متاسفانه فقط دو درصد بهبودیافتگان کووید ۱۹ نسبت به اهدای پلاسما اقدام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، اظهار داشت: استفاده از پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا یکی از روش‌های درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها است و تزریق آن در ابتدای بیماری می‌تواند در جلوگیری از بدحال شدن بیماران مؤثر باشد.

وی افزود: میزان مراجعه برای اهدای پلاسمای بهبودیافتگان از ابتدای اردیبهشت تا ۲۹ آبان ۹۹ در کل کشور ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است که از این میزان مراجعه، ۱۱ هزار و ۲۷۰ واحد پلاسما جمع‌آوری شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون فقط ۲ درصد از بهبودیافتگان کرونا جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند.

وی با تاکید بر پایین بودن آمار اهدای پلاسمای بهبود یافتگان بیماری، تصریح کرد: این در حالی است که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون سراسر کشور رعایت می‌شود و تمامی وسایل و تجهیزات استفاده شده در پروسه اهدای خون و پلاسما استریل و یکبار مصرف است.

لاری ادامه داد: هم‌اکنون در ۲۵ استان کشور در مراکز انتقال خون، پلاسمای بهبودیافتگان دریافت می‌شود. در تهران بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما می‌توانند به مرکز انتقال خون استان واقع در خیابان وصال شیرازی و مرکز نوآوری سازمان انتقال خون در جنب برج میلاد مراجعه کنند و به کمک مبتلایان به بیماران بشتابند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

روحانی: دولت خبیث آمریکا موجب شد که نوسازی ناوگان حمل و نقل کند شود

پ نوامبر 19 , 2020
سیاسی/ دولت رئیس جهور گفت: خباثت دولت آمریکا موجب شد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور کند شود. دولت آمریکا تلاش زیادی کرد راه‌های اصلی ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی با بیان این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000