حضور مایک پمپئو در مسجد رستم پاشا استانبول/ عکس

سیاسی/ بین الملل 5fb4fa1783ffa_2020-11-18_14-10 وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به استانبول ترکیه از مسجد رستم پاشا دیدن کرده است.

مایک پمپئو در این سفر هیچ دیدار رسمی نخواهد داشت. هدف از این سفر تمرکز بر مساله آزادی‌های مذهبی عنوان شده است، آنچه آنکارا آن را بی‌ربط توصیف می‌کند.

در جریان حضور پمپئو در مسجد رستم پاشا گروهی از شهروندان ترکیه پمپئو را خطاب قرار داده و به او می‌گفتند: یانکی برو به خانه‌ات.

پمپئو در این سفر با بارتولوم اول که رهبر معنوی مسیحیان ارتدکس جهان به شمار می‌رود دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این به صراحت از تغییر کاربری ایاصوفیه به مسجد در ماه ژوئیه انتقاد کرده بود.

وزارت خارجه ترکیه پیش از ورود پمپئو در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که آمریکا باید نخست در آینه نگاه کند و پس از آن به طرح موضوعی کاملا بی‌ربط در مورد آزادی ایمان در ترکیه بپردازد.

روابط میان آمریکا و ترکیه متحد استراتژیک آن در ناتو با وجود دوستی شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود، همچنان پرتنش است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پلیس نیوزیلند حجاب را به یونیفرم افزود

چ نوامبر 18 , 2020
سیاسی/ بین الملل پلیس نیوزیلند اعلام کرد که حجاب را به یونیفورم نیروهای پلیس افزوده است تا زنان مسلمان را تشویق کند که به نیروی پلیس ملحق شوند. «زینا علی» افسر پلیس، اولین مامور پلیسی خواهد بود که حجاب خواهد داشت. یک سخنگوی پلیس نیوزیلند گفت: هدف آنها ایجاد یک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000