اوباما: اختلافات ما عمیق و چالش ها عظیم است/ رفتن ترامپ هم برای رفع شکاف کافی نیست

سیاسی/ بین الملل 5fae50694a974_2020-11-13_12-52 «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا در جلد اول کتاب خاطرات خود می نویسد که اختلافات آمریکا عمیق است و هشدار می‌دهد که خروج ترامپ از کاخ سفید هم برای رفع این شکاف کافی نیست.

چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا در جلد اول کتاب خاطرات خود موسوم به «سرزمین موعود» که سه شنبه به بازار می آید، غافلگیری سال ۲۰۱۶ و زمانی را یادوآوری می کند که آمریکایی ها یک رئیس جمهور را به صورتی متناقض انتخاب کردند.

وی در ادامه نقض سیستماتیک استانداردها در چهار سال گذشته و دور انداختن مجموعه ای از حقایق و ارزش هایی که مدتها به عنوان دستاورد جمهوری خواهان و دموکرات ها محسوب می شد را محکوم کرده و نوشته است: آنچه بیشتر از هر چیز ما را نگران می کند این است که دموکراسی ما به نظر می رسد در آستانه غرق شدن در یک بحران است. بحرانی که شهروندان را متفرق کرده و آنها را در معرض خشم و بی اعتمادی قرار داده است.

اوباما در ادامه آورده است: من همچنین یقین دارم که یک انتخابات واحد برای حل مشکل کافی نیست. اختلافات ما عمیق و چالش های ما عظیم است.

اوبامای ۵۹ ساله که بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ میلادی ریاست جمهوری آمریکا را در دست داشت، اذعان می کند که سخن گفتن از «ایده آل ها» و «آرمان های بلند» آمریکا در دوره ای که قدرت اول جهان با شکست های بزرگی روبرو شده، گاهی اوقات مناسب نیست.

وی در ادامه نوشته است: اعتراف می کنم که برخی معتقدند که زمان رها شدن از این افسانه فرا رسیده است و مروری بر گذشته آمریکا و نگاهی گذرا به عناوین روزنامه ها نشان می دهد که آرمان های بلند این کشور همیشه در رده دوم و پشت سرمایه داری طاقت فرسا و یک سیستم طبقاتی قرار دارد که از خطوط قومیتی ونژادی پیروی می کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آلودگی هوا، علت فشار خون بالا در کودکان

ج نوامبر 13 , 2020
مطالعه محققان موسسه بهداشت جهانی بارسلونا نشان می‌دهد مادران بارداری که در هنگام بارداری در معرض آلودگی هوا قرار دارند ممکن است فرزندانشان در کودکی به فشار خون بالا دچار شود. به گزارش خبر فوری و به نقل از دیلی میل، محققان طی این مطالعه اثرات قرار گرفتن در معرض […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000