نتایج نویدبخش یک اسپری جدید در روند بهبودی از کرونا

5fae4b36c5998_2020-11-13_12-30

محققان می‌گویند یک اسپری جدید حاوی پروتئین قابل استنشاق باعث تسریع بهبودی از بیماری کووید۱۹ و کاهش احتمال ابتلا به ویروس کرونا می شود.

براساس نتایج آزمایشی که ۴۸ داوطلب در آن شرکت کردند، مبتلایان به ویروس کرونای جدید و آنهایی که این اسپری موسوم به «SNG 001″» را دریافت کردند، در مقایسه با کسانی که از داروهای معمولی استفاده کردند، شانس بیشتری برای بهبودی داشتند.

براساس گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، این دارو که توسط شرکتی موسوم به «سینرجن» مستقر در ساوتهمپتون انگلیس تولید شده است، حاوی پروتئین ضد ویروسی «بتا۱» است که بدن برای مبارزه با التهابات ویروسی و تحریک سیستم ایمنی بدن تولید می کند.

پروفسور «تام ویلکینسون» از دانشگاه ساوتهمپتون دباره نتایج این تحقیق می گوید: نتایج مطالعه ما تاکید می کند که ضدویروس ها (بتا) که یک داروی معروف و مورد استفاده به شیوه تزریقی است، ممکن است در صورت استنشاق آن روی حمایت از پاسخ ایمنی ریه و تسریع بهبودی از کووید ۱۹ توانایی داشته باشد.

وی می افزاید: استنشاق این دارو، غلظت بالایی از پروتین ایمنی را فراهم می کند که باعث تقویت سیستم دفاعی ریه می شود که امری بسیار مهم در جلوگیری از عفونت به ویروس های دیگری نظیر آنفلوآنزا است که ممکن است سیستم تنفسی را بویژه در فصل زمستان آلوده کند.

با وجود نتایج نویدبخش این آزمایش، محققانی بر این باورند که تعداد شرکت کنندگان در این مطالعه کم بوده است و همین موضوع آزمایش های بالینی بیشتری را در کنار بررسی ایمنی استنشاق پروتئیین با استفاده از اسپری ها به دلیل نبود مجوز پزشکی درباره این ایده، ایجاب می کند .

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خبر خوش جهانپور درباره واکسن‌های ایرانی ⁧کرونا⁩

ج نوامبر 13 , 2020
سخنگوی سازمان غذا و دارو از قرار گرفتن واکسن‌های ایرانی ⁧کرونا⁩ در جمع فهرست کاندیدا‌های واکسن سازمان بهداشت جهانی خبر داد. کیانوش جهانپور در توئیتر خود نوشت: واکسن‌های ایرانی ⁧کرونا⁩ در جمع فهرست کاندیداهای واکسن سازمان بهداشت جهانی WHO badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000