کنکور دکتری و کارشناسی ارشد حذف نمی‌شود

5fabd1b8b5ba8_2020-11-11_15-27

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری به هیچ وجه حذف نخواهد شد، اما نحوه پذیرش دانشجو در این دو مقطع را هم قبول نداریم.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری به هیچ وجه حذف نخواهد شد، اما نحوه پذیرش دانشجو در این دو مقطع را هم قبول نداریم.

منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره مشکلات پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از طریق کنکور و زمان رفع این نواقص و چگونگی آن گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در کشور به هیچ وجه حذف نخواهد شد، اما نحوه پذیرش دانشجو در این دو مقطع را هم اصلا قبول نداریم. وضع موجود هم اشکالات زیادی دارد که باید اصلاح شود.

او افزود: دانشگاه‌ها مخصوصا دانشگاه‌های مطرح و مادر کشور به شیوه پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی مخصوصا دکتری تخصصی انتقادات جدی دارند. برخی معتقدند سطح دانشجویان دکتری وارد شده به دانشگاه از طریق کنکور پایین است و این دانشجویان صلاحیت‌های لازم را ندارند.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: این انتقادات باعث شد که یک اصلاحیه جزئی برای کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعمال شود. به این صورت که یک حد نصاب برای پذیرش دانشجوی مقطع دکتری گذاشته شد و دانشگاه‌ها در تعیین این حد نصاب اختیار داشته باشند.

کبگانیان بیان کرد: به طور کلی اصلاح رویه کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور است و در انجام این اصلاحات کاملا جدی هستیم. دانشگاه‌ها نارضایتی زیادی و مشکلات زیادی با این شیوه دارند که باید حل شود.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ که دفترچه‌ها باید چاپ و در اختیار داوطلبان قرار می‌گرفت مصوبه حداقلی را تصویب کردیم.

او تصریح کرد: مقرر شده تا طرحی به نام طرح جامع ساماندهی کنکور تحصیلات تکمیلی از وزارت علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرو رفع مشکلات برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ارسال شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

افشای راز «استنلی کوبریک»

چ نوامبر 11 , 2020
بر اساس اسنادی که اخیرا کشف شده، «استنلی کوبریک» اولین کارگردانی بوده که قصد داشته فیلم سینمایی «دکتر ژیواگو» را به سینما بیاورد اما به دلایلی از این تصمیم منصرف می شود. به گزارش خبر فوری به نقل از گاردین، فیلم «دکتر ژیواگو» ساخته «دیوید لین» در سال ۱۹۶۵ بر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000