تعامل با مجلس در حوزه سلامت به نفع اقشار آسیب پذیر است

تعامل با مجلس در حوزه سلامت به نفع اقشار آسیب پذیر است

معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت، گفت: تصویب قوانین مترقی در حوزه سلامت حاصل تعامل وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر موهبتی، در نشست رابطین پارلمانی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار داشت: در قانون اساسی اختیارات ویژه ای برای مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است، به موجب اصول قانون اساسی نماینده مجلس حق‏ دارد در همه‏ مسائل‏ داخلی‏ و خارجی‏ کشور اظهارنظر نماید و مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ در عموم‏ مسائل‏ در حدود مقرر در قانون‏ اساسی‏ می‌تواند قانون‏ وضع کند.

وی افزود: نقش اصلی مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرای درست قوانین و تصویب مقررات مناسب است.

معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: تعامل دستگاه‌های اجرایی با مجلس در حل مشکلات جامعه نقش موثری دارد، لذا باید برای تعامل صحیح با نمایندگان مجلس در چارچوب قانونی هر چه بیشتر کوشید.

موهبتی با اشاره به اینکه تعامل با مجلس شورای اسلامی به ویژه در حوزه سلامت به نفع اقشار آسیب پذیر در جامعه است، اظهار داشت: با توجه به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص در راس امور بودن مجلس، تعامل میان مجلس و وزارت بهداشت سبب تصویب قوانین مترقی بسیاری شده است، توجه ویژه به جایگاه نظام سلامت در برنامه ششم توسعه و البته تصویب قوانین بسیاری در حوزه‌های مختلف سلامت و غذا و دارو از تعامل بسیار خوب وزارت بهداشت با مجلس شورای اسلامی حکایت دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: از رابطین پارلمانی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی انتظار می‌رود، ارتباط دقیق و مستمری با نمایندگان مجلس در جهت افزایش تعامل وزارت بهداشت و قوه‌ مقننه داشته باشند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

تا به صنعت اتکا نکنیم، درآمد کشور بالا نمی‌رود

چ نوامبر 11 , 2020
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما در صنعت رشد قابل توجهی نداشتیم و بخش عمده درآمدها از طریق کشاورزیbadoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000