روسیه منتظر نتایج رسمی انتخابات آمریکاست

سیاسی/ بین الملل 5fa9132e2415b_5fa9132e2415d سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت، کرملین منتظر نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش از اظهارنظر درباره نتیجه آن است.

دیمیتری پسکوف همچنین به صحبت‌های دونالد ترامپ درباره چالش‌های حقوقی مرتبط با این انتخابات اشاره کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از زمان اعلام پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات آمریکا، اظهارنظری نداشته است. پسکوف امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد، مسکو بهتر می‌داند که برای اظهارنظر تا زمان انتشار نتایج رسمی منتظر بماند.

پسکوف همچنین گفت، ولادیمیر پوتین بارها تاکید کرده است که آماده همکاری با هر رئیس‌جمهوری در آمریکاست و روسیه امید دارد که گفت‌وگویی با دولت جدید آمریکا ایجاد شده و راهی برای عادی‌سازی روابط پیدا شود.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: روسیه لازم می‌داند تا پیش از آنکه به جو بایدن تبریک بگوید، منتظر نتایج رسمی بماند. حدس می‌زدم که درباره تبریک پوتین به رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا سوال داشته باشید.

دیمیتری پسکوف همچنین درباره اینکه چرا پوتین بعد از انتخابات ۲۰۱۶ بلافاصله به دونالد ترامپ تبریک گفته بود، گفت: تفاوت کاملا آشکار است. می‌بینید که فرایندهای حقوقی مشخصی در جریان است، همانطور که رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا به آن اشاره کرده است.

سخنگوی کرملین همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در تماس تلفنی تازه خودشان درباره مساله قره‌باغ رایزنی کردند. او گفت: روز شنبه ما موضوعاتی که در جریان تماس تلفنی روسای جمهوری روسیه و ترکیه مطرح شد بیان کردیم و اکنون مطلبی برای افزودن به آن نداریم. موضوع بحث قره‌باغ بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پیش‌بینی احسان شریعتی از سیاست بایدن در قبال ایران

د نوامبر 9 , 2020
سیاسی/ بین الملل یک فلسفه پژوه گفت: ما به‌عنوان شهروندان و روشنفکران مستقل جامعهٔ ایران از منظر منافع و مصالح ملی و مردمی نه جنگ و تحریم خانمان برانداز را می‌خواهیم و نه سازش و بده بستان‌های پنهان و غیرشفاف این و آن را. روز شنبه نتیجه نهایی انتخابات آمریکا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000