داعش مسئولیت حمله به دانشگاه کابل را بر عهده گرفت 

سیاسی/ بین الملل 5fa10d1aa4f59_2020-11-03_11-26 گروه دولت اسلامی، داعش با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود مسئولیت حملهٔ مرگبار روز دوشنبه به دانشگاه کابل را پذیرفت و در آن شمار کشته و زخمی‌شدگان را ۸۰ تن اعلام کرد.

پیش از این ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، در نخستین ساعات پس از حمله به دانشگاه کابل، در توییتر خود اعلام کرد این گروه نقشی در این حمله نداشته است.

از سوی دیگر، زلمی خلیل‌زاد، فرستادهٔ ویژهٔ آمریکا در زمینه صلح افغانستان ضمن محکوم کردن حملهٔ روز دوشنبه به دانشگاه کابل، اعلام کرد که این حملهٔ «بربرانه» سبب نمی‌شود دولت و طالبان در مذاکرات صلح امتیازی ردّوبدل کنند چون «دشمن مشترکی» دارند.

امرالله صالح؛ این حمله کار طالبان است
ادعای طالبان در حالی مطرح می‌شود که امرالله صالح،‌ معاون رئیس جمهوری افغانستان که خود در دولت‌های پیش مسئولیت نیروهای امنیتی کشور را بر عهده داشت، مدعی است که ده‌ها مدرک موجود است که حمله اخیر کار طالبان است.

آقای صالح در فیسبوک خود نوشت که نه چهرهٔ مهاجمان و نه سلاح‌هایشان، با چهره و سلاح‌هایی که در بیانیهٔ داعش نمایش داده شده تطابق ندارد و گفت که اعلامیهٔ اخیر از سوی «داعشِ جعلی» منتشر شده است. وی افزود که در وسایل باقی‌مانده از مهاجمان پرچم طالبان موجود است و مهاجمان، مانند دیگر حملات این گروه، در آخرین جملات خود بر دیوار نوشته‌‌اند: زنده باد طالبان.

معاون رئیس جمهوری افغانستان معتقد است که چنین حملاتی همچنان کار گروه طالبان است که با سازماندهی تازه و به‌نام دیگر گروه‌ها انجام می‌شود.

واکنش ایران و عربستان
عربستان سعودی نیز در بیانیهٔ خد حملهٔ فجیعی را محکوم کرد که «جان افراد بی‌گناه را هدف می‌گیرد و صلح و ثبات را تخریب می‌کند.»

سفارت ایران در افغانستان نیز روز گذشته، حمله خونین به دانشگاه کابل را محکوم کرد و ضمن تسلیت گفتن به بازماندگان، خواستار واکنش جامعهٔ جهانی به چنین حملاتی شد.

در نخستین واکنش‌ها محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، این حمله را «جنایت ضدبشری» نامید و امرالله صالح، معاون اول وی آن را ناشی از «ضعف استخبارات دولتی» و نتیجهٔ «گندیدگی وجدان طالبان و همفکران این گروه» خوانده بود.

در حملهٔ روز گذشتهٔ مردان مسلح به دانشگاه کابل ۱۹ دانشجو کشته و ۲۲ تن دیگر نیز زخمی شدند و ۳ مهاجم پس از ساعت‌ها درگیری با نیروهای دولتی سرانجام به ضرب گلوله از پای درآمدند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عجیب‌ترین عارضه ویروس کرونا که انگشتان پا را درگیر می‌کند

س نوامبر 3 , 2020
تحقیقات نشان می‌دهد برخی از بیماران کرونایی به عارضه‌ای موسوم به "انگشتان کرونا" دچار شده اند. تحقیقات علمی نشان داده است که شرایط التهابی ناشی از ویروس کرونا در بدن می‌تواند منجر به تغییر رنگ و تورم انگشتان پا شود و در برخی موارد این علائم می‌تواند چندین ماه ادامه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000