یک گور دسته جمعی در شهر آزادشده ترهونه در لیبی کشف شد 

سیاسی/ بین الملل 5f999eca925ee_2020-10-28_20-09 مقامات لیبی روز چهارشنبه ۲۸ اکتبر (۷ آبان) اعلام کردند ۱۲ جسد ناشناس را در چهار گور دسته جمعی بی نشان دیگر در شهر آزاد شده ترهونه کشف کرده‌اند.

از ماه ژوئن، یعنی از زمان بازپس‌گیری ترهونه در نزدیکی طرابلس به دست دولت وفاق ملی لیبی، تاکنون چندین گور دسته جمعی دیگر با اجسادی بی‌شمار در این منطقه کشف شده است.

ترهونه سال‌ها زیر کنترل شبه نظامیان معروف به «کانیات» بود که خاندان محلی کانی آنها را رهبری می‌کردند. این شبه نظامیان در کنار گروه «ارتش ملی» خودخوانده به رهبری خلیفه حفتر در شرق لیبی می‌جنگیدند. دولت وفاق ملی دستور بازداشت رهبران کانیات را که گمان می‌رود در شرق لیبی پناه گرفته باشند، صادر کرده است.

نیروهای وفاق ملی، دولت شناخته شده لیبی در سطح بین‌المللی، در ماه ژوئن توانستند به کمک ترکیه به شکلی سریع پیشروی کنند و ترهونه را پس بگیرند. آنها در آن هنگام بیمارستانی پر از جسد افراد ناشناس و نیز گورهایی بدون نشان را یافتند. برخی از این گورها متعلق به افرادی بود که ناپدید شده بودند. از آن زمان، مأموران دفتر ویژه گمشدگان در دولت وفاق ملی با روپوش‌ سفید پزشکی قانونی خود، برای یافتن بقایای مردگان احتمالی و شناسایی اجساد به کندوکاو زمین‌های خاکی اطراف ترهونه می‌پردازند.

بسیاری از اجسادی که تاکنون کشف شده همان اجسادی است که در بیمارستان پیدا شد. با وجود این، بقایای ده‌ها جسد بی نام و نشان نیز از مکان‌های مختلف دیگر در گورهای دسته جمعی کشف شده است. یک مقام دفتر گمشدگان گفت روی برخی از اجساد کشف شده آثار خشونت نیز دیده می‌شود و از جمله در میان اجسادی که این هفته کشف شد، جمجمه بعضی از آنها خرد شده یا اندام‌هایشان قطعه قطعه شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه

چ اکتبر 28 , 2020
سیاسی/ رهبری رهبر انقلاب خطاب به جوانان فرانسه فرمودند:از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000