حمایت بایدن از رهبر مخالفان دولت بلاروس

سیاسی/ بین الملل 5f996027212cd_2020-10-28_15-42 نامزد حزب دموکرات انتخابات آمریکا ضمن حمایت از مخالفان دولت بلاروس گفت، در صورت پیروزی در انتخابات، تحریم‌ها علیه رئیس جمهور بلاروس و اطرافیانش را تشدید خواهد کرد.

«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه از رهبر مخالفان دولت بلاروس اعلام حمایت کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، بایدن در بیانیه‌ای نوشت: «با اینکه رئیس جمهور [دونالد] ترامپ از صحبت درباره طرفین [درگیر در بلاروس] خودداری می‌کند، من به ایستادن در کنار مردم بلاروس و حمایت از خواسته‌های دموکراتیک آن‌ها ادامه خواهم داد».

نامزد حزب دموکرات مدعی شد: «من همچنین نقض آشکار حقوق بشر توسط رژیم لوکاشنکو را محکوم می‌کنم. رهبری که مردمان خود را شکنجه کند حق ادعای مشروعیت را ندارد».

بایدن در ادامه نوشت:‌ «به سوتلانا تیخانوفسکایا [رهبر مخالفان بلاروس] و مردم این کشور ملحق می‌شوم تا انتقال مسالمت‌آمیز قدرت، آزادی زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه را مورد حمایت قرار می‌دهم تا مردم بلاروس بتوانند حقوق دموکراتیک خود را که برای آن قربانیان زیادی داده‌اند به دست آورند».

این نامزد انتخابات آمریکا که در نظرسنجی‌ها از رقیب خود پیشی گرفته است، وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات، تحریم‌ها علیه «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس و اطرافیان او را «به‌طور چشمگیری گسترش خواهم داد».

مخالفان دولت لوکاشنکو از روز دوشنبه دست به اعتصاب گسترده زده‌اند و خواستار ابطال نتایج انتخابات شهریور در بلاروس و بازگشت تیخانوفسکایا به کشور هستند.

بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات بلاروس، لوکاشنکو با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شد. این در حالی بود که رهبر مخالفان بلاروس ادعا کرد که در این انتخابات تقلب شده است.

تیخانوفسکایا مدت کوتاهی بعد از اعلام نتیجه انتخابات، از بلاروس به لیتوانی گریخت و در آنجا در حال انجام دیدارها و رایزنی‌ها با مقام‌های آمریکایی و اروپایی است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ماجرای مهاجرت اشکان اشتیاق چیست؟

چ اکتبر 28 , 2020
بازیگر سینما و تلویزیون ماجرای مهاجرتش را تنها یک شایعه می‌داند و معتقد است کسانی که این شایعه را راه اندخته‌اند اصلاً تلویزیون نمی‌بینند. چند روزی است دوباره خبرهای مربوط به مهاجرت داغ شده و این بار با چاشنی هلدینگ سایت‌های شرط‌بندی؛ در میان واکاوی این چالش‌ها و حاشیه‌ها و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000