نفوذ به تلفن همراه کاربران از طریق ساخت بدافزار و اپلیکیشن‌های مخرب

5f8d28dd42dad_5f8d28dd42db0

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نسبت به هجوم بدافزارها و اپلیکیشن‌های مخرب به تلفن همراه کاربران هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی گفت: یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری برای دستیابی به اطلاعات مالی و شخصی کاربران، ساخت بدافزار‌ها و اپلیکیشن‎های مخرب برای نفوذ به تلفن همراه آن‌ها است.

وی افزود: مجرم برای اینکه کاربر را مجاب کند تا برنامه مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب کند، ابتدا بدافزار خود را به فایل نصب یکی از اپلیکیشن‌های محبوب افزوده و آن را از طریق گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

سرهنگ رجبی ادامه داد: از این رو کاربران برای جلوگیری از اینگونه اقدامات مجرمانه، تنها اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود از اپ استور‌های شناخته شده دریافت کنند و به هیچ عنوان به اپلیکیشن‌هایی که در گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، اطمینان نکنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: برای بالا بردن امنیت تلفن همراه خود حتما از یکی از برنامه‌های امنیتی و آنتی ویروس‌ها را بر روی تلفن همراه خود استفاده کنید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کروناویروس ۹ ساعت بر روی دست زنده می‌ماند

د اکتبر 19 , 2020
محققان ژاپنی در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند ویروس کرونا به مدت ۹ ساعت روی پوست انسان فعال باقی می‌ماند. مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان ژاپنی انجام شده است، حاکی از آن است که ماندگاری ویروس کرونا بر روی پوست انسان پنج برابر بیشتر از آنفلوانزا است و بنابر یافته‌های جدید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000