اثر خوشنویسی ممتاز محمدرضا شجریان/ عکس

5f8add35b4a86_5f8add35b4a8a نمونه‌ای از خوشنویسی محمدرضا شجریان به خط ثلث، به‌تازگی منتشر شده است. این خط در ایران بیشتر برای تزئین کتاب‌ها و کتیبه‌ها به کار گرفته می‌شود.

محمدرضا شجریان اگرچه استاد آواز ایرانی بود، ولی در خوشنویسی هم، مدرک ممتاز را داشت. او پس از مهاجرت به تهران در سال ۱۳۴۶، برای آموختن خوشنویسی وارد انجمن خوشنویسان شد و آموزش خط شکسته را نزد ابراهیم بوذری آغاز کرد. یک سال پس از آن شجریان برای آموزش خط نستعلیق به کلاس حسن و حسین میرخانی راه یافت و توانست در سال ۱۳۴۹، درجه ممتاز را در خوشنویسی به دست آورد.

در تصویر زیر، نمونه‌ای از خط ثلث محمدرضا شجریان را می‌بینید که در سال ۱۳۴۹ نگاشته شده و در سال ۱۳۵۹ به عنوان اثر ممتاز به چاپ رسیده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ترامپ: اگر بایدن پیروز شود، شاید این کشور را ترک کنم

ش اکتبر 17 , 2020
سیاسی/ بین الملل رئیس جمهوری آمریکا در حرف هایش به شوخی گفت که اگر بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شود، شاید مجبور شود کشورش را ترک کند. به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به حامیانش در فرودگاهی در جورجیا گفت: اگر جو بایدن، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000