چرا اسناد خطی موزه را شمارش نمی‌کنید که نبود ۱۰ هزار سند برایتان محرز شود

5f770fb0ba54c_5f770fb0ba54e

واقف و متولی موزه موقوفه کاظمینی با بیان این که بخش قابل توجهی از نسخ خطی و نسخ چاپ سنگی این موزه مفقود شده است، از مقامات ذی‌صلاح خواستار پیگیری این موضوع و برخورد با خاطیان در این باره شد.

«محمد کاظمینی» ضمن اظهار تاسف از اظهارات مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد مبنی بر شایعه خواندن و تکذیب گم شدن و سرقت برخی آثار این موزه موقوفه، اظهار کرد:

اگر حجت الاسلام و المسلمین زارع زاده مدیر کل محترم اوقاف استان، اشراف بر مجموعه خود دارند بفرمایند که چرا در بازدیدهای مکرر از مجموع دو هزار نسخه خطی تحقیقاً بیش از یک سوم آن موجود نیست یا حدود ۸۰۰ نسخه چاپ سنگی در مخزن موزه که کراراً بازدید کرده‌ام نیست؟

وی با بیان این که نسخه‌های مذکور پیرامون علم نجوم،ادبیات و ریاضیات است، گفت: بنده حاصل و آثار ۴۰ سال فعالیت فرهنگی خود را پس از تایید هشت نفر از مراجع تقلید و دفتر مقام معظم رهبری وقف کردم.

کاظمینی در ادامه خطاب به مدیر کل اوقاف استان عنوان کرد: مگر به شما گزارش نشد از مجموع ۹ هزار و ۶۴۲ کبریت ملل مختلف که تحویل شده، پس از شمارش مسئول حراست فرمانداری و کارشناسان اوقاف در بهمن ماه ۱۳۹۸بیشتر از هفت هزار و ۷۰۰ عدد نبوده، پس مابقی کبریت‌ها کجاست؟

وی همچنین احوال قرآن بسیار نفیس و با تذهیب و طلاکاری مندرج در صفحه ۱۷ فهرست نسخه خطی موزه که توسط مجمع ذخائر اسلامی قم معرفی شده است را از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد جویا شد و افزود: کتاب جامع نقلیات به خط بمبئی با تذهیب و طلاکاری در همه صفحات آن، کجاست؟

واقف و متولی موزه موقوفه کاظمینی ادامه داد: مگر با حضور کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و کارکنان اوقاف، سندهای خطی دسته‌بندی نشده است پس چرا اسناد خطی را شمارش نمی‌کنید که برایتان محرز شود از ۴۵ هزار سند خطی وقف شده تقریباً ۳۵ هزار موجود و ۱۰ هزار عدد از آنها مفقود شده است؟

وی با اشاره به این که بخشی از اسناد در کتاب هزار نامه آمده است، از قرآن مزار شریف قرن ۱۱ هجری قمری و قرآن روی پوست متعلق به سلیمانیه عراق نیز به عنوان آثار مفقود شده یاد کرد.

کاظمینی به عنوان شخصیت حقیقی و فرهنگی و عضو شورای فرهنگ عمومی استان در پایان اعلام کرد: تاکنون ۲۲ کتاب در معرفی آثار موزه چاپ شده است و امیدوارم مقامات ذی‌صلاح پیگیر موضوع باشند و مقصرین را به خاطر کوتاهی در حفظ و نگهداری آثار موزه که دارنده نشان طلایی موزه‌داری است، مواخذه کنند چرا که حق دارم بعد از ۱۶ سال بردباری برای حفظ اموال وقفی که متعلق به توده مردم و بیت المال است، از مدیر کل اوقاف استان و مدیریت آستان امامزاده جعفر(ع) شکایت کنم.

حجت السلام زارع‌زاده اخیراً در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی در مورد موضوع سرقت از موزه موقوفه کاظمینی گفته بود؛ حتی یک برگ سند یا یک اثر از این موزه گم نشده و تمام آنچه تحویل موزه شده هم‌اکنون موجود و قابل اثبات است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کاهش قیمت نفت در پی مثبت شدن تست کرونای ترامپ

ج اکتبر 2 , 2020
قیمت نفت پس از اعلام مثبت شدن تست کرونای رییس‌جمهور آمریکا، با تشدید روند کاهشی خود در معاملات روز جمعه روبه‌رو شد. بهای معاملات نفت برنت در پی انتشار خبر ابتلای دونالد ترامپ به کرونا، یک دلار و ۴۷ سنت معادل ۳.۶ درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000