نکات مهم در خرید عمده مواد اولیه شیمیایی و پلیمری

5f72099dd4394_2020-09-28_19-34 یکی از معتبرترین مراکز تامین مواد اولیه شیمیایی و پلیمری در ایران شرکت کانگورو نام دارد که با سالها سابقه‌ی فعالیت در این عرصه با کارخانجات معتبر همکاری مداومی داشته است.

تامین مواد اولیه شیمیایی و پلیمری برای صنایع مختلف یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان کسب و کارها است. در کنار آن عدم ثبات نرخ ارز و تاثیر مستقیم آن بر قیمت مواد اولیه از نوع وارداتی نیز همواره یکی از موضوعات مهمی است که ممکن است فرایند خرید را سخت‌تر کند. در کنار همه این‌ها حتی اگر بتوان مواد اولیه آن هم با قیمت مناسب تامین کرد، فاکتور مهم دیگر که باید در نظر گرفت کیفیت مطلوب مواد مواد اولیه شیمیایی و پلیمری است که تاثیر مستقیمی بر محصول نهایی کارخانه خواهد داشت. در حوزه تامین مواد اولیه شیمیایی و پلیمری شرکت‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند که علاوه بر توزیع مواد اولیه تولید شده داخلی به واردات مواد شیمیایی نیز مشغول هستند. یکی از معتبرترین مراکز تامین مواد اولیه شیمیایی و پلیمری در ایران شرکت کانگورو نام دارد که با سالها سابقه‌ی فعالیت در این عرصه با کارخانجات معتبری چون کاله، میهن، شرکت نفت ستاره خلیج فارس، شیرین عسل و… همکاری مداومی داشته است. از این رو در ادامه قصد داریم ضمن بررسی نکات مهمی که در خرید عمده مواد اولیه شیمیایی و پلیمری مد نظر است، شما را با محصولات و مواد شیمیایی عرضه شده در شرکت کانگورو آشنا کنیم.

مواد اولیه شیمیایی و پلیمری تامین شده در مجموعه کانگورو

شاید تامین مواد اولیه شیمیایی و پلیمری در بازار چندان سخت نباشد اما زمانی که قصد خرید مواد شیمیایی برای کسب و کار و صنعت خود را داشته باشید به طور قطع با چالش‌های زیادی رو به رو خواهید شد. از یافتن محصول در بازار و اطمینان از کیفیت مطلوب آن، قیمت مناسب و تحویل به موقع همه و همه می‌تواند برای شما ایجاد نگرانی زیادی کند. نمی‌توان کارخانه تولید کننده‌ای را بیابید که از مواد اولیه شیمیایی و پلیمری به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازها استفاده نکند. مواد شوینده و ضدعفونی کننده، اسیدها، مواد پلیمری و… از جمله پرمصرف ترین مواد کاربردی در صنایع مختلف است.

به طور کلی در مجموعه کانگورو مواد شیمیایی در سه بخش تامین می‌شود

مواد اولیه شیمیایی

مواد شیمیایی پایه و از عناصر اصلی استفاده شده در اغلب صنایع است. از داروسازی گرفته تا مواد غذایی برای شروع واکنش‌های لازم، تثبیت‌کنندگی، خورندگی‌، تنظیم اسیدیته و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مجموعه کانگورو پرمصرف‌ترین مواد شیمیایی اولیه صنایع مختلف با کیفیتی برتر در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

مواد شیمیایی اولیه موجود در مجموعه شامل:

بوتیل اکریلات ایزوفتالیک اسید اتیل استات متیل استات بوتیل گلایکول SAD اسید سیتریک آبدار استون ایزو پروپیل الکل استئارات روی استئارات کلسیم اسید فسفریک فنول اسید فرمیک چینی سدیم تری پلی فسفات و….

به طور کلی مواد شیمیایی از نظر کاربرد در حوزه تخصصی خود به 4 دسته مهم تقسیم می‌شود:

مواد شیمیایی آزمایشگاهی

از مواد شیمیایی در آزمایشگاه‌ها برای انجام تحقیقات علمی استفاده‌های فراوانی می‌شود. استفاده از مواد شیمیایی در این مراکز باید با درصد خلوص بالایی همراه باشد تا خللی در فرایند آزمایش ایجاد نشود.

مواد شیمیایی صنعتی

مواد شیمیایی صنعتی را می‌توان به عنوان پایه و اساس هر صنایع دانست و معمولا به دو دسته‌ی آلی و معدنی تقسیم می‌شود. مواد شیمیایی صنعتی آلی شامل موادی می‌شود که عنصر اصلی بکار رفته در آن هیدروژن است و موجودات زنده در فرایند تولید آن نقش داشته‌اند. از این نوع مواد در صنایع رنگ سازی، صنایع غذایی ، پوشاک و… استفاده می‌شود. مواد شیمیایی صنعتی از نوع معدنی معمولا در ترکیب خود کربن دارند؛ زیرا طی فرایند تولید آن موجودات زنده هیچ نقشی ایفا نمی‌کنند.

مواد شیمیایی صنایع دارویی

بخش عمده صنایع دارویی با مواد شیمیایی سروکار دارد. معمولا حساسیت مواد شیمیایی بکار رفته در داروسازی بسیار بالا است؛ زیرا تاثیر مستقیمی بر سلامت انسان دارد.

مواد شیمیایی در صنایع غذایی

دست یافتن به یک ماده غذایی مطلوب و دلپذیر مستلزم وجود اسیدها و بازها است. واکنش‌هایی مانند تخمیر، اکسیداسیون و… در صنایع غذایی همه و همه به واسطه همین مواد شیمیایی انجام می‌شود. همچنین این مواد معمولا برای بهبود طعم و رنگ و اغلب برای مواد بسته‌بندی شده و رستورانی کاربرد دارند. علاوه بر این‌ها، از اسیدها در فرایند تولید برای شستشوی خطوط تولید نیز استفاده می‌شود.

مواد اولیه پلیمری

پلیمرها در واقع درشت مولکول‌هایی هستند که در کنار یکدیگر تکرار می‌شوند. از این درشت مولکول‌ها در صنایع مختلفی استفاده می‌شود و یکی از مواد اولیه ضروری برای صنایع بسته‌بندی، غذایی و… محسوب می‌شوند.

موجودی مواد پلیمری در مجموعه کانگورو شامل

مواد پلیمری پلاستیک مهندسی: که شامل پلی‌امید‌، PC، پلی‌استال، PMMA، EVA، PBT می‌شود.

مواد پلیمری ترموپلاستیک – الاستومر: که شامل TPE، POE، TPE و TPU می‌شود.

افزودنی های پلیمری

مواد پلیمری عمومی: که شامل پلی اتیلن، پلی اتیلن ترفتالات، پروپیلن و پلی وینیل کلراید است.

از مواد پلیمری معمولا در صنایع مختلف استفاده می‌شود، صنایعی مانند:

صنایع حمل و نقل: حمل و نقل عمومی و نظامی

صنایع غذایی: برای بسته‌بندی، ظروف یکبار مصرف، بطری‌ها و…

صنایع نساجی: یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در صنایع نساجی مواد پلیمری است. از آن در تولید الیاف پلیمری، برای چاپ، لباس‌های محافظ و روکش و حتی لباس فضانوردان استفاده می‌شود.

خودروسازی: برای تولید کف‌پوش ها، دزدگیر، سپرسازی و…

صنایع برق و الکترونیک: برای تولید انواع روکش کابل، لوله‌های عبور کابل و تیرهای کامپوزیتی

پزشکی: از پلیمرها در مهندسی بافت، بازسازی بافت و… در مهندسی پزشکی به وفور استفاده می‌رود.

پتروشیمی: پلیمرها در صنایع رنگرزی و پوشش‌دهی به وفور کاربرد دارند.

مواد تصفیه آب

مواد شیمیایی آب صنایع: مواد شیمیایی مصرفی دیگ‌های بخار، مواد شیمیایی آب خنک کننده، مواد شیمیایی تصفیه پساب، مواد شیمیایی رسوب‌زدا، کربن اکتیو، رزین تبادل یونی، بایوساید و بایودیسپرسانت

مواد اسید شویی

تجهیزات و سیستم های اسمز معکوس و سیستم تصفیه آب

محصولات تصفیه آب مجموعه کانگورو به طور کامل نیاز مواد تصفیه آب صنایع مختلف را تامین می‌کند. آب در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده است و مهم این است که پس از مصرف می‌توان فاضلاب حاصل را تصفیه و مجددا مورد استفاده قرار داد و از این طریق باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش هزینه‌ها نیز شد. همچنین برخی صنایع فاضلاب‌های خطرناک دارای فلزات سنگین تولید می‌کند، که برای تصفیه آن باید از روش فیلتراسیون و خنثی ساز استفاده نمود. مواد تصفیه آب صنعتی به منظور خنک کردن که باعث بهینه سازی فعالیت صنعتی می‌شود نیز انجام می‌گیرد و این خود راندمان کاری را به شدت افزایش می‌دهد. تصفیه آب صنعتی از طریق فرایندهای مکانیکی مانند اسمز معکوس نیز انجام می‌گیرد. به یاد داشته باشید که این روش به طور گسترده برای تصفیه آلاینده‌ها مورد استفاده است. مجموعه کانگورو علاوه بر تامین مواد شیمیایی اولیه مربوط به فرایند تصفیه آب، خدمات تامین سیستم‌های اسمزی را نیز در اختیار مشتریان خود قرار خواهد داد.

برای خرید مواد اولیه شیمیایی و پلیمری چه فاکتورهایی را باید لحاظ کنیم؟

با پیشرفت صنایع و افزایش تقاضا در پی افزایش جمعیت کره زمین، میزان مصرف مواد اولیه شیمیایی و پلیمری برای تولید محصولات مختلف بسیار بالا رفته است. کمتر محصولی را می‌توانیم بیابیم که از آن‌ها در فرایند تولید آن استفاده نشده باشد. بنابراین تقریبا تمامی صنایع به طور مستقیم با خرید این مواد سروکار دارند. فرایند خرید مواد اولیه شیمیایی و پلیمری معمولا مستلزم رعایت نکاتی است که باید به درستی آن را در نظر بگیرید. ما در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

آنالیز محصول: آنالیز محصول توسط آزمایشگاه سازنده و یا شرکت توزیع کننده آن، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید هنگام خرید مواد اولیه شیمیایی و پلیمری به آن دقت شود. به کمک آنالیز می‌توانید درصد خلوص، زمان تولید و اطلاعات و جزئیات خوبی از محصول را به دست آورید. این امر در صنایع حساسی مانند صنایع دارویی و غذایی بسیار با اهمیت است.

انتخاب گرید درست: معمولا به دلیل کاربرد مواد اولیه شیمیایی و پلیمری یکسان در صنایع مختلف گریدهای متفاوتی از آن‌ها تولید و عرضه می‌شود. از این رو با توجه به صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید باید گرید مناسب را انتخاب نمایید. به طور مثال انتخاب گرید صنعتی برای صنایعی چون داروسازی بسیار خطرناک است و می‌تواند فجایع انسانی به بار آورد.

بررسی اعتبار فروشنده: اعتبار و اصالت فروشنده را در نظر بگیرید. میزان تخصص و سابقه فعالیت و همچنین همکاری با مجموعه‌های برتر می‌تواند نشان دهنده کیفیت مجموعه مورد نظر شما باشد.

MSDS و اهمیت آن را در نظر بگیرید: این فاکتور استاندارد نگهداری، بسته‌بندی و حمل محصول و مواد اولیه شیمیایی و پلیمری را مشخص می‌کند و از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از ترکیبات شیمیایی در صورت نگهداری و حمل نادرست، باعث ایجاد آتش‌سوزی، انفجار و حتی خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری می‌شوند. در MSDS معمولا میزان سمیت، اثرات بر روی انسان بر اثر استنشاق، بلع و… و همچنین خطر ماده برای محیط زیست و چگونگی مقابله با آتش‌سوزی ناشی از ماده شیمیایی را لحاظ می‌کنند.

بسته بندی: این فاکتور در زمان حمل مواد اولیه شیمیایی و پلیمری بسیار بااهمیت است که بر اساس سمیت، خورندگی، واکنش با هوا و… تعیین می‌شود.

نحوه خرید از مجموعه کانگورو به چه صورت است؟

مجموعه کانگورو اقدامی نمی‌کند، مگر در راستای رضایت مشتریان، از این رو است که سال‌هاست به طور مستمر با غول‌های صنعت کشور در حال همکاری است. صنایع غذایی چون شیرین عسل، کاله، میهن و صنایع نفتی چون، شرکت نفت تبریز، پتروشیمی کردستان، مجتمع گاز پارس جنوبی و… تنها گوشه‌ای از آن است. این اعتماد به دست نمی‌آید مگر با ارائه کیفیت بالای خدمات و محصولات.

با بهره‌گیری از کارشناسان حاذق در مجموعه کانگورو روند خرید بسیار راحت‌تر خواهد شد. از این طریق در صورتی که سوالات تخصصی در زمینه خرید محصول دارید، می‌تواند به سریع‌ترین شکل ممکن به پاسخ آن دست یابید. مقالات تخصصی موجود در وبسایت رسمی مجموعه کانگورو می‌تواند راهنمای بسیار خوبی در راستای سوالات تخصصی شما برای خرید محصول مناسب و مواد اولیه شیمیایی و پلیمری باشد. و اما خرید از مجموعه کانگورو دارای یک روال بسیار سریع و آسان است؛ به طوری که امکان ثبت فاکتور شما به سریع‌ترین حالت ممکن وجود دارد. معمولا نحوه ارتباط‌گیری با کارشناسان بخش فروش کانگورو به دو شکل صورت می‌گیرد:

در حالتی که مشتری محترم برند مورد نظر خود را به خوبی می‌شناسد: در این صورت معمولا تنها برای استعلام قیمت‌ها تماس حاصل می‌شود. با اعلام قیمت از طرف کارشناس فروش مجموعه، روند سفارش و خرید با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل، انبارداری و ارسال از طریق انبارداری‌های مورد اطمینان مجموعه، فاکتور فروش برای مشتری ارسال می‌شود و در صورت تایید مواد شیمیایی و پلیمری مورد نظر، محموله در سریع‎ترین زمان ممکن ارسال و تحویل داده خواهد شد.

در حالتی که معمولا مشتری تنها اطلاعات اندکی درباره ماده اولیه و گرید آن دارد: در مجموعه کانگورو حضور متخصصین و کارشناسان خبره‎ای برای پاسخ به سوالات تخصصی مشتریان در نظر گرفته شده است. از این رو کارشناسان با پرسش‌های دقیق به طور کامل در جریان روند کار و فعالیت مشتری قرار خواهند گرفت و در نهایت اقدام به مشاوره و پاسخگویی به سوالات آن‌ها در رابطه با خرید مواد اولیه شیمیایی و پلیمری و سایر خدمات و نیازهای مشتریان محترم خواهند کرد. در نهایت با ارسال دیتاشیت و MSDS مواد به واحد کنترل کیفیت یا R & D برای تایید و دریافت تایید از این واحدها، روند کار وارد فاز ثبت فاکتور، فروش و ارسال خواهد شد.

چگونه می‌توان از کیفیت مواد اولیه شیمیایی و پلیمری ارائه شده اطمینان حاصل نمود؟

همانطور که در بالا نیز عنوان کردیم، مجموعه کانگورو همکاری مستمر و درازمدت با شرکت‌های بزرگ صنعتي پتروشیمی و صنایع غذایی را در کارنامه خود دارد. شرکت‌های بزرگ که کیفیت مواد اولیه تامین شده آن‌ها تضمین کننده کیفیت محصولات تولیدی آن‌ها خواهد بود. این اطمینان از طرف غول‌های صنایع پتروشیمی حاصل نمی‌شد مگر با اعتماد بر کیفیت مواد خریداری شده از مجموعه کانگورو. در این مجموعه تمامی محصولات پیش از فروش در بخش آزمایشگاه کنترل کیفیت به طور دقیق مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند و تنها در صورتی که به طور کامل با استانداردهای کیفیت مطلوب تطابق داشته باشند، مجوز ورود به انبار و فاز فروش را خواهند داشت.

نحوه حمل و ارسال محصولات چگونه خواهد بود؟

نگهداری و حمل مواد اولیه شیمیایی و پلیمری به دلیل خطر آفرین بودن بسیاری از آن‌ها در مجاورت هوا، رطوبت، گرما و… اهمیت بالایی دارد. این مواد طبق دستورالعمل MSDS یا برگه اطلاعات ایمنی ماده بسته‌بندی شده و سپس به باربری‌های مورد اطمینان برای حمل به دست مشتری تحویل داده خواهند شد.

نحوه ارتباط برای خرید مواد اولیه شیمیایی به صورت عمده از مجموعه کانگورو

وبسایت مجموعه کانگورو به آدرس https://www.yeskangaroo.com/ این امکان را به شما می‌دهد که در هرکجای کشور که باشید به راحتی بتوانید از طریق آدرس فوق وارد وبسایت شوید و محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس می‌توانید با ورود به بخش درباره ما، راه‎های مختلف ارتباط با مجموعه را بررسی و برای سفارش محصول خود اقدام فرمایید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خودروهای چینی بازار ایران واقعاً چقدر ارزش خرید دارند؟

د سپتامبر 28 , 2020
اما در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق و ریزبینانه به قیمت‌های خودروهای چینی در بازارهای خارجی و مقایسه آن با قیمت فروش در بازار ایران داشته باشیم. قیمت سرکش خودرو آنچنان می‌تازد که نه تنها خودروسازان، بلکه وزارت بی‌وزیر صمت نیز توانایی مهار آن را ندارد و رکورد تاریخی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000