اختلاف تورم دهک اول و دهک دهم به ۶.۵ درصد رسید

5f70cf981f6c6_5f70cf981f6c9 تورم شهریور ماه در دهک اول به ۲۳.۴ درصد و در دهک دهم به ۲۹.۹ درصد رسید. اختلاف ۶.۵ درصدی بین این دو دهک نسبت به ماه گذشته ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

مرکز آمار تورم قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای شهریور ماه ١٣٩٩ را منتشر کرد.

بر اساس این آمار نرخ تورم کل کشور در شهریور ماه ١٣٩٩ برابر ٢٦.٠ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٢٣.٤ درصد برای دهک اول تا ٢٩.٩ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٢٠.٨ درصد برای دهک دهم تا ٢١.٩ درصد برای دهک دوم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٥.١ درصد برای دهک اول تا ٣٢.٣ درصد برای دهک دهم است.

فاصله تورمی دهک‌ها

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٦.٥ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٥.٤ درصد) ١.١ واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠.٥ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ١.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آقای روحانی کدامیک از این گرانی‌ها بخاطر تحریم و آمریکاست؟ کدام "آدرس اشتباهی"؟!

ی سپتامبر 27 , 2020
سیاسی/ دولت مقایسه قیمت برخی اقلام خوراکی نشان می‌دهد طی ۶ ماه اخیر اغلب اقلام خوراکی رشد شدید قیمت را تجربه کرده‌اند، به‌طوریکه قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ با رشد ۱۴۵ درصدی از ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان به ۳۶ هزار تومان رسیده است. برنج هندی دیگر اقلام پرمصرف […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000