نخستین نمایشگاه تخصصی ایران در کابل گامی بزرگ در راستای توسعه صادرات غیرنفتی کشور است

5f6a229373551_2020-09-22_19-43 مجری نخستین نمایشگاه تخصصی ایران در شهر کابل گفت: توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد بازارهای جدید برای تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات ایران یکی از سیاست‌هایی است که اکنون در صدر برنامه‌های اقتصادی کشورمان قرار گرفته است.

سید علیرضا صدرزاده با بیان اینکه انتخاب موضوع خدمات شهری، انرژی، مخابرات و حمل و نقل برای برگزاری این نمایشگاه کاملاً هدفمند و متناسب با درنظر گرفتن پتانسیل‌های موجود در دو کشور بوده است، اظهار داشت: اشتراک‌های فرهنگی، ارتباط نزدیک سیاسی و همچنین مرزهای مشترک در کنار سابقه خوب حضور ایران در بازار افغانستان همه و همه عواملی بودند که درنظر گرفتیم پروپوزال برگزاری این نمایشگاه را تهیه کرده و با درنظر گرفتن سوژه‌ها به شهرداری افغانستان پیشنهاد همکاری بدهیم که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت.
به گفته وی هماهنگی برای انجام امور این نمایشگاه در کابل از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزن اقتصادی سفارت کشورمان در افغانستان انجام شده و با مشارکت شهرداری کابل و برخی نهادهای مرتبط و البته تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات در بخش‌های خدمات شهری، مخابرات، صنعتی و صنایع مرتبط از امروز یکم مهرماه افتتاح و به‌مدت سه‌روز میزبان تولیدکنندگان، بازرگانان و نهادهای دولتی افغانستان است.
مجری نخستین نمایشگاه تخصصی ایران در شهر کابل معتقد است مشکلات گذشته در این کشور سبب شده تا بسیاری از زیرساخت‌های لازم برای توسعه افغانستان به‌ویژه خدمات شهری، ارتباطات و‌غیره آن‌طور که شایسته مردم مسلمان این کشور همسایه ایران است، رشد نداشته باشد از این رو فرصتی قابل ملاحظه برای شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات شهری ایران مثل شهرداری‌ ایجاد شده و تصمیم داریم با برگزاری این نمایشگاه تمام فرصت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.
صدرزاده همچنین درباره موضوع همه‌گیری ویروس کرونا و شرایط برگزاری نمایشگاه گفت: خوشبختانه با استفاده از امکانات مناسب و انجام تست‌های قبل از سفر مشارکت‌کنندگان و همچنین برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی حین برگزاری؛ این مشکل جهانی را تقریباً کمرنگ و مدیریت کرده‌ایم.
صدرزاده افزود: استفاده از اتاق ضدعفونی کننده برای ورود شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان، ضدعفونی روزانه محوطه نمایشگاه و سالن‌ها، ارائه پک‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده و همچنین نظارت‌های دقیق برای تعداد افراد حاضر در سالن‌ها همه و همه سیاست‌هایی است که براساس آن تلاش کرده‌ایم میزان احتمال شیوع ویروس کرونا را در کمترین سطح یعنی نزدیک به صفر برسانیم.
مجری نخستین نمایشگاه تخصصی ایران در شهر کابل با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از یکصد شرکت و ارائه‌دهنده خدمات حضور دارند که بالغ بر 90 درصد آن شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات ایرانی هستند و در سه سالن مجزا متناسب با خدمات یا کالای تولیدی حضور دارند. برای اینکه شرکت‌کنندگان بتوانند دستاوردهای هرچه بهتری در دوره برگزاری نمایشگاه داشته باشند برنامه‌ریزی کرد‌یم تا نهادها، ادارات و شرکت‌های معتبر افغانستان را در سه گروه مجزا و سه روز متفاوت به محل برگزاری نمایشگاه دعوت کنیم تا از پراکندگی و همچنین اتلاف وقت جلوگیری کرده باشیم.
به گفته صدرزاده برگزاری جلسات تخصصی، کارگروه‌ها و البته نشست‌های رو در رو نیز از جمله برنامه‌های نمایشگاه است که با توجه به تقسیم‌بندی انجام شده می‌تواند در آشنایی و احتمالاً انعقاد قرارداد میان طرفین بسیار مفید باشد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه می‌تواند گامی بزرگ در توسعه صادرات غیرنفتی ایران باشد، گفت: شرکت‌کنندگان این نمایشگاه در بخش‌های آب، برق، انرژی، خدمات فنی و منهدسی، مخابرات، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، ماشین‌آلات و شرکت‌های وابسته فعالیت دارند که براساس بازار موجود در افغانستان به‌ویژه پایتخت آن؛ امیدوارم در پایان این نمایشگاه با دستاوردی مناسب به کشورمان بازگردند.
مجری نخستین نمایشگاه تخصصی ایران در شهر کابل در پایان ضمن تقدیر و تشکر از سازمان توسعه تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: همکاری و حضور این دو نهاد بدون تردید عاملی در دستیابی به اهداف تعیین شده این نمایشگاه است که امیدواریم در آینده این هماهنگی‌های سازنده ادامه داشته باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رزم‌حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد

س سپتامبر 22 , 2020
سیاسی/ دولت معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفت: رییس‌جمهوری در نامه‌ای به مجلس، علیرضا رزم‌حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرد. حسینعلی امیری عصر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار سیاسی ایرنا خاطرنشان کرد: معرفی وزیر صمت قاعدتاً در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000