بازداشت دوباره ۹۴ نظامی سابق مرتبط با سازمان فتو در ترکیه

سیاسی/ بین الملل 5f66eeebcae3e_5f66eeebcae41 دست‌کم ۹۴ افسر سابق ارتش ترکیه مرتبط با سازمان فتو به بازداشتگاه بازگردانده شدند.

این مظنونان در بین ۱۳۱ مقام سابق ارتش ترکیه هستند که در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ در عملیات ضد تروریستی در ۳۴ استان ترکیه بازداشت شده‌ بودند.

براساس این گزارش، افراد مذکور با سازمان "تروریستی" فتو که گفته می‌شود در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ علیه آنکارا دست داشته، در ارتباط بودند.

این افراد دستگیر شده از فرماندهان سابق و سایر مقام‌های پیشین ارتش ترکیه هستند.

فتو و فتح‌الله گولن، روحانی ترک‌تبار ساکن آمریکا به دست داشتن در کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه که در جریان آن ۲۵۱ تن کشته و نزدیک به ۲۲۰۰ تن زخمی شدند، متهم می‌شوند.

ترکیه، سازمان فتو را به راه انداختن یک کمپین دیرپا برای براندازی دولت با استفاده از نفوذ در نهادهای این کشور به ویژه ارتش، پلیس و سیستم قضایی متهم کرده است اما این سازمان آن را نمی‌پذیرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پیام ایران به آمریکا روشن است، به جامعه جهانی برگرد

ی سپتامبر 20 , 2020
سیاسی/ سیاست خارجی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: پیام تهران به واشنگتن روشن است، به جامعه جهانی برگرد، به تعهدات خود عمل کن، دست از یاغی‌گری بردار که در این صورت جامعه جهانی تو را خواهد پذیرفت. سعید خطیب زاده در ابتدای این نشست ضمن گرامی داشت آغاز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000