جاسوسی فيسبوك از كاربران از طريق دوربین های تلفن همراه

5f6512f64083f_5f6512f640842 فیس بوک بار دیگر به جاسوسی از کاربران اینستاگرام از طریق استفاده غیرمجاز از دوربینهای تلفن همراه آنها متهم شد.

این شکایت از گزارشهای رسانه ای در ژوییه سرچشمه گرفته که بر اساس آنها، این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس به دوربینهای آیفون حتی در زمانی که مورد استفاده کاربر قرار نداشته اند، دسترسی داشته است.

فیس بوک منکر گزارشهای مذکور شد و مدعی شد یک باگ عامل این مشکل بوده که این شرکت در حال برطرف کردن آن بوده و ایراد مذکور باعث شده نوتیفیکیشنهای نادرست درباره دسترسی اینستاگرام به دوربینهای آیفون ظاهر شوند.

بریتنی کاندیتی، کاربر اینستاگرام شکایتی را در دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو مطرح و ادعا کرده که استفاده این اپلیکیشن از دوربین گوشی عمدی بوده و برای جمع آوری اطلاعات ارزشمند درباره رفتار کاربران انجام گرفته است. در شکایت وی آمده است: اینستاگرام و فیس بوک با به دست آوردن اطلاعات شخصی فوق العاده محرمانه و خصوصی از کاربرانشان موفق شده اند بینش ارزشمند و تحقیقات مفید برای بازار را کسب کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک در شکایتی که ماه گذشته تنظیم شده بود، به استفاده از فناوری تشخیص چهره برای جمع آوری غیرقانونی اطلاعات بیومتریک بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام متهم شده بود. فیس بوک ادعای مذکور را تکذیب و اعلام کرده بود که اینستاگرام از فناوری تشخیص چهره استفاده نمی کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پایه و اساس خودروسازی در کشور رانت است!!

ش سپتامبر 19 , 2020
به انتقادات و اعتراضات این نماینده توجه کنید، بعد از حدود بیست سال حتی یکی از این مشکلات حل نشده. این نماینده ۲۰سال پیش می‌گوید برای بالارفتن کیفیت خودروها، باید واردات خودرو آزاد شود که بین خودروسازان رقابت باشد. با دیدن این چند دقیقه متوجه میشوید که رانت چه بلایی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000