مبنای قیمت‌گذاری ارز در بازار چیست؟

5f64e2280c7b3_5f64e2280c7ba یک مقام اسبق بانکی گفت: در حالی که ارز مسافری یا اسکناس ارزی مورد نیاز تنها ۵ درصد از کل گردش ارزی را تشکیل می‌دهد، این ارز مبنای قیمت‌گذاری در بازار شده است.

بهاءالدین حسینی‌هاشمی افزود: متاسفانه قیمت ارز در ایران طی کمتر از ۶ ماه روند صعودی شدیدی را تجربه کرده است.

وی متذکر شد: عواملی که امروز تاثیر خود را نشان داده‌اند، تشدید تحریم‌های اقتصادی، تحریم فروش نفت از سوی ایران، قرارگیری در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف و همچنین دیگر عواملی است که از سوی خارجی‌ها به ما تحمیل شده است.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: دسته‌ای دیگر نیز به کارکرد سیستمی نادرست نظام بانکی و… در سال‌های طولانی باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: سالیان طولانی است ایران از نظام چند نرخی ارزی رنج می‌برد، اما همواره گروه‌های ذینفع مانع اصلاح این سیاست شده است.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: ناکارآمدی بانک‌ها نیز سبب شد این نهادها به جای فعالیت در حوزه تخصصی‌شان، به بنگاه‌داری روی بیاورند و نتیجه چیزی شده است که می‌بینید، در حالی برخی به اقتصاد آزاد حمله می‌کنند و این نکته را عامل بحران می‌دانند که با اقتصادی سراسر دستور و بخشنامه و کنترل مواجهیم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آخرین وضعیت جسمانی الیاس نادران و همسرش

ج سپتامبر 18 , 2020
سیاسی/ مجلس نماینده تهران و همسرش که مدتی با ویروس کویید 19 دست به گریبان بودند از بیمارستان مرخص شدند. الیاس نادران نماینده تهران که چندی پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به همراه همسرش در بیمارستان بستری شده بود با بهبود وضعیت بیماری از بیمارستان مرخص شدند. عباس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000